همزمان با فرا رسیدن ماه محرم در آیینی ویژه، پرچم عزای حسینی امروز یکشنبه در میدان شهدای مهاباد با حضور جمع زیادی از مردم و عاشقان اهل بیت و اباعبدالله الحسین (ع) برافراشته شد.

در آیین برافراشته‌شدن پرچم حسینی مداحان اهل بیت (ع) نیز با حضور در این مراسم معنوی، مرثیه سرایی کردند و حاضران با سینه زنی در ماتم سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به سوگواری پرداختند.

حجت الاسلام سیدعلی سیدنظری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه مهاباد در این مراسم گفت: در جامعه اسلامی، الگویی والاتر از حضرت سیدالشهدا (ع) وجود ندارد؛ الگویی که در تمام تنگنا‌های جامعه امروزی راهگشا و خط مشی مردم است و ایشان به تمام عالمیان فهماند که هیچ گاه تسلیم ارباب ستم از جانب ظالمان قرار نمی‌گیرد حتی اگر به قیمت نثار جان شیرین تمام شود.

وی اضافه کرد: امام حسین (ع) نامی فراتر از اسلام و تشیع است و تمام آزادگان و دلباختگان مکتب انسانیت اهل سنت و حتی افراد غیر مسلمان هم بدان توجه دارند و محبت حضرت اباعبدالله در دل آنان رخنه کرده است.

سیدعلی سیدنظری با اشاره به خصوصیات و ویژگی‌های معنوی و اخلاقی امام حسین (ع) ادامه داد: این خصوصیت‌ها موجب شده تا ارادت به اباعبدالله الحسین (ع) در دنیا به صورت فزاینده رشد کند به طوری که مرز‌های جغرافیایی جهان اسلام و مرز‌های اعتقادی ادیان را پشت سر گذاشته و در نوردیده است.

حجت الاسلام یاسر آقامحمدی رئیس اداره تبلیغات اسلامی مهاباد هم گفت: همزمان با ماه محرم مساجد، خیابان‌ها و معابر این شهر با همکاری شهرداری سیاه پوش شده و هیات‌های عزاداری نیز با برافراشتن بیرق‌های عزا خود را آماده استقبال از ماه محرم کرده اند.

وی ضمن قدردانی از برادران اهل سنت در این ایام، افزود: مراسم عزاداری معنوی شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم الحرام راس ساعت ۹ صبح برگزار خواهد شد.

آقامحمدی با بیان اینکه تالار‌ها و برگزاری هرگونه مراسم شاد در این ماه ممنوع است، اضافه کرد: برنامه ریزی‌های لازم برای برگزاری آیین‌های ماه محرم در این شهرستان انجام شده و این آیین‌ها مانند سال‌های گذشته باشکوه خاصی برگزار خواهد شد.

وی از اقشار مختلف مردم این شهرستان خواست تا با حضور گسترده و باشکوه خود در آیین‌های ویژه ماه محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی ارادت خود را نسبت به خاندان پیامبر اکرم (ص) نشان دهند.

شهرستان مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.