شهردار شیراز گفت: مجموعه مدیریت شهری و شورای اسلامی این کلانشهر در حال تعریف یک برنامه ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی است که این اقدام در هفته دولت اجرا و رونمایی می‌شود.

محمد حسن اسدی در بازدید از پروژه زیرگذر گویم، گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز از شمال تا جنوب کلان شهر شیراز اقدام به اجرای پروژه دارد. 

او افزود: شهرداری شیراز یک برنامه راهبردی عملیاتی تعریف کرده که براسان آن تا سال ۱۴۰۴ پروژه‌های متعددی را به بهره برداری برساند.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت شهری و شورای اسلامی این کلانشهر در حال تعریف یک برنامه ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی است که این اقدام در هفته دولت اجرا و رونمایی می‌شود.

اسدی تاکید کرد: زیر گذر گویم پروژه تاثیرگذار و بحرانی شهرداری شیراز است که روند اجرای آن از مهرماه سال ۱۴۰۱ آغاز شده بود، اما در حال حاضر پروژه ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و شهرداری در تلاش است تا دی ماه این پروژه را به بهره برداری برساند. 

او اضافه کرد: با توجه به افتتاح پروژه بزرگراه شیراز-اصفهان، حجم ورودی خودرو‌های سنگین و تردد بسیار زیاد وسائط نقلیه از این محور محسوس است، انتظار می‌رود تا این پروژه هر چه سریع‌تر به بهرداری برسد تا حجم ترافیک در این محور کاهش یابد.

شهردار شیراز همچنین با اشاره به اینکه همکاری پلیس راهور، دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان در روند احداث این پروژه بسیار تاثیر گذار و ستودنی است، خاطرنشان کرد: در اجرای این پروژه در سطح زمین یک شبکه عنکبوتی پیچیده از تاسیسات وجود داشت که جا به جایی تمام آنها انجام شد. 

اسدی ادامه داد: شیفت شب پروژه‌های عمرانی به عنوان یک مدل پایش پروژ‌ها در مجموعه مدیریت شهری شیراز آغاز شده است و این روند ادامه دار خواهد بود.

اقدامات شهرداری شیراز در راستای اجرای طرح‌های بزرگ مقیاس باشد 

در ادامه بازدید از پروژه زیر گذر گویم، جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در سخنانی تصریح کرد: حجم منابع استفاده شده شهرداری شیراز در این پروژه بسیار قابل توجه است.

او افزود: مجموع اعتبارات عمرانی استان فارس در سال به ۱۰ هزار میلیارد تومان نمی‌رسد، اما اجرای یک پروژه شهرداری تنها ۳۲ هزار میلیارد تومان است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رونمایی و معرفی ۱۰۰ میلیارد تومانی از پروژه گ‌های جدید شهرداری شیراز در هفته دولت، خاطرنشان کرد: باید بهترین پتانسیل و ظرفیتی که هر زمین در کاربری خود دارد معرفی شود تا یک جهش عمرانی در شهر شیراز شاهد باشیم.

قادری افزود: یکی از روش‌های تامین منابع مالی پروژه‌ها که ظرفیت بسیاری خوبی برای شهر‌ها دارد استفاده از ظرفیت سیستم سرمایه، مردم، سیستم بانک و ظرفیت‌های خارجی است. 

او ابراز امیدواری کرد: اقدامات شهرداری شیراز در راستای اجرای طرح‌های بزرگ مقیاس باشد تا با استفاده از ظرفیت‌های بی نظیر خارجی که این استان دارد، شاهد شروع و اتمام پروژه‌های بزرگتر باشیم.

پیشرفت فیزیکی پروژه زیر گذر گویم به ۷۵ درصد رسید

در ادامه همچنین، محمد امین معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز اظهار کرد: پروژه زیر گویم در شهریور ۱۴۰۰ کلنگ زنی شد، اما به علت مشکلات پیش روی آن عملیات عمرانی پروژه از سال ۱۴۰۱ آغاز شد. 

او افزود: یکی از عمده‌ترین مشکلات پیش روی این پروژه، حجم زیاد معارضین ملکی و تاسیساتی بود به گونه‌ای که بیش از ۲۰ معارض مسکونی و تجاری در این محور وجود داشت و در کنار آن پنج مکان دولتی که باید عملیات رفع معارض آنها انجام می‌شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز عنوان کرد: در خصوص تملکات این پروژه تعداد ۱۵۶ قرار داد اجاره مغازه از مدت ۳ ماه تا بیش از یک سال منعقد شد. این پروژه همچنین بیش از ۲_۳ کیلومتر معارض ملکی و تاسیساتی شامل آب، برق، گاز و مخابرات داشت که باید در بستر اجرای این زیر گذر برداشته می‌شد و مجددا پس از بهره برداری اجرای تاسیسات انجام می‌شد.

امین خاطرنشان کرد: پروژه احداث زیر گذر گویم از نظر ریالی جز بزرگترین پروژه‌هایی است که معارض تاسیساتی داشت. 

او اضافه کرد: با توجه به اینکه اجرای این پروژه طی چهار تا پنج سال زمان بر بود، اما با فعال شدن شیفت شب پروژه، این اقدام محقق شد تا روند اجرای سریع‌تر داشته باشد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه پروژه زیر گذر گویم در حال حاضر ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: این پروژه در ۵ مرحله در حال اجراست و هم اکنون مراحل اجرای شمع گذاری آن اتمام یافته است.

امین اظهار کرد: عملیات خاکبرداری و گود برداری این پروژه توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در حال انجام است. همچنین اجرای فضای زیباسازی و تاسیسات نیز در دستور کار خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.