مدیر آب و خاک و امور فنی سازمان جهاد کشاورزی قزوین از تحویل ۱۷ هزار و ۱۰۴ متر لوله انتقال آب در سال جدید به کشاورزان استان خبر داد.

نصرت الله نیکو مدیر آب و خاک و امور فنی سازمان جهاد کشاورزی قزوین از تحویل ۱۷ هزار متر لوله انتقال آب به کشاورزان خبر داد و گفت: این لوله‌ها از جنس پلی اتیلن بوده که به منظور انتقال آب کشاورزی در مزارع تخصیص داده شده است.

وی اظهار داشت: برای خرید این میزان لوله معادل ۱۸ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده تا از خشکسالی در مزارع و باغ‌های استان قزوین در ایام سال جلوگیری به عمل آید.

نیکو تاکید کرد: مزارعی که نیاز به انتقال آب کشاورزی داشته باشند با بررسی و مطالعات کارشناسی در دستور کار تحویل واگذاری لوله‌های پلی اتیلن قرار خواهند گرفت.

این مسئول بیان کرد: یکی دیگر از مزایای لوله‌های پلی اتیلن هزینه پایین نگهداری و هزینه‌های عملیاتی مقرون به صرفه آنها است، تا جایی که عمر و پایداری طولانی مدت آنها دلیل اصلی کم هزینه بودن آن محسوب می‌شود.

مدیر آب و خاک و امور فنی سازمان جهاد کشاورزی قزوین یادآور شد: اصلاح نباتات به‌ویژه در مناطق خشک و کم آب دشواری‌های زیادی دارد که کارآیی و کیفیت بالای برخی ابزار‌ها همچون لوله‌های پلی اتیلن تاثیر بسزایی در صرفه‌جویی آب و کاهش هزینه عملیات کشاورزی خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.