بنا بر اعلام اورژانس پیش بیمارستانی استان مرکزی مردم از خروج غیر ضرور از منزل پرهیز کنند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان مرکزی با توجه به شرایط آلودگی و سکون هوای استان مرکزی گفت: شهروندان در روز‌هایی که آلودگی هوا بالاست از انجام فعالیت‌های فیزیکی شدید و ورزشی در هوای آزاد پرهیز نمایند.

ایران نژاد افزود: در هنگام بروز آلودگی هوا گروه‌های حساس از قبیل سالمندان، کودکان، مادران باردار و افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند باید از حضور در مناطق پر تردد و مرکزی شهر که آلودگی هوای بیشتری وجود دارد، اجتناب کنند. شهروندان حتماً از ماسک‌های مخصوص جهت جلوگیری از استنشاق هوای آلوده استفاده کنند.

ایران نژاد گفت: شهروندان در این روز‌ها از مایعات فراوان مخصوصاً شیر بیشتر مصرف کنند و از خورد میوه‌های تازه و سبزیجات بیشتر بهره ببرند. بخش عمده‌ای از آلاینده‌های هوا اکسیدان‌ها هستند و با ورود به بدن، رادیکال‌های آزاد تولید می‌نمایند. پیشنهاد می‌شود افراد از مواد غذایی آنتی اکسیدان بیشتر استفاده نمایند.

ایران نژاد این را هم گفت که اورژانس ۱۱۵ استان مرکزی در این روز‌ها به صورت آماده باش کامل می‌باشد و شهروندان می‌توانند در صورت بروز هرگونه مشکل به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه نموده و یا با سامانه ۱۱۵ تماس بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.