به مناسبت فرارسیدن ایام ماه محرم ، تکیه هنرمندان گلستان در مدرسه تاریخی تقوی ها مقابل امامزاده نور واقع در بافت قدیم گرگان، برپا خواهد شد.

صالح کاهانی مسئول تکیه هنرمندان گلستان گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تکیه هنرمندان حوزه هنری گلستان با شعار "آزادگان عالم همه در خیمه حسین اند" در سرزمین برادری تجلی وحدت و ارادت اقوام و مذاهب به خاندان عصمت و طهارت و اباعبدالله حسین (ع) به همت هنرمندان  استان بر پا می شود.

کاهانی افزود: تکیه هنرمندان در بخش‌های مختلف: هنر‌های تجسمی، موسیقی سنتی، آفرینش‌های ادبی، ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی، نمایش آیینی، هنر‌های تصویری از ۱۹ تیر تا ۲۶ تیرماه ۱۴۰۳ در محل مدرسه تاریخی تقوی‌ها واقع در بافت قدیم گرگان مقابل امامزاده نور برپا خواهد شد.

وی افزود: شعرخوانی، مقتل خوانی، برپایی نمایشگاه عکس و آثار تجسمی عاشورایی، نمایش و نمایشنامه خوانی، اجرای تعزیه و نقالی، موسیقی سنتی و سرود، نقاشی قهوه‌خانه‌ای، سخنرانی، خاطره گوئی و روایت حماسی، مداحی و روضه خوانی و... ازجمله برنامه‌هایی است که هر شب از ساعت ۲۰ برای عموم علاقه‌مندان به اجرا درخواهد آمد.

کاهانی در ادامه از تمامی علاقه‌مندان به شرکت در این برنامه‌ها دعوت کرد و گفت: این برنامه‌ها باهدف بسترسازی، انتقال پیام‌های عاشورایی و همچنین فراهم کردن زمینه‌های لازم برای خلق آثار فاخر توسط هنرمندان تدارک دیده‌شده است و ورود برای عموم علاقمندان آزاد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.