رئیس ستاد مدینه حج ۱۴۰۳ اعلام کرد: تاکنون ۴۰ هزار زائر ایرانی از طریق فرودگاه بین‌المللی مدینه منوره به میهن اسلامی بازگشته اند.

 در نشست دست‌اندرکاران حج ۱۴۰۳ در مدینه  علی اصغری، رئیس ستاد مدینه، گزارشی از آخرین وضعیت زائران ایرانی مدینه بعد و بازگشت آنها به میهن اسلامی ارائه کرد.

وی گفت: از ابتدای پرواز‌های برگشت از مدینه تاکنون، ۴۰ هزار زائر از فرودگاه این شهر به کشور منتقل شده‌اند که از این تعداد، ۱۷ هزار و ۸۰۰ زائر به صورت ترانزیت بودند که از مکه وارد مدینه شده و راهی کشورمان شدند.

وی افزود: درحال حاضر، ۱۰ هزار و ۵۰۰ زائر ایرانی در مدینه منوره هستند و فردا آخرین گروه از زائران که تعداد آنها ۱۶۳۰ نفر است، در قالب ۱۴ کاروان وارد مدینه می‌شوند و پرونده ورود زائران مدینه بعد از مکه بسته می‌شود.

اصغری در ادامه بر ضرورت پیگیری و نظارت میدانی بر بخش‌های مختلف تا آخرین روز حضور زائران در مدینه تأکید کرد و گفت: بامداد ۲۳ تیرماه آخرین پرواز که حامل عوامل ستادی و اجرایی است، مدینه منوره را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی اخویان، مدیر امور آموزشی و فرهنگی بعثه در ابتدای این نشست به برگزاری برنامه‌های فرهنگی اعم از محافل انس با قرآن، جلسات روایتگری (مدینه‌شناسی)، محافل انس و معرفت برای زائران مدینه بعد اشاره کرد و گفت: زائران در مدت ۵ روز حضور در مدینه، در زیارت دوره (اماکن مقدس مدینه) نیز شرکت می‌کنند.

فاضل شیرخانی، رئیس مرکز پزشکی ستاد مدینه نیز روند ارائه خدمات درمانی به زائران را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر دو زائر ۷۰ و ۷۲ ساله در بیمارستان‌های سعودی بستری هستند که دارای عفونت‌های ریوی هستند.

وی افزود: درمانگاه اصلی و دو درمانگاه مستقر در هتل‌های محل اسکان زائران تا آخرین روز به زائران خدمت‌رسانی خواهند داشت و کادر درمان جزو آخرین گروهی هستند که مدینه منوره را ترک می‌کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین هادی اکبری، مدیر امور اهل سنت بعثه نیز انتقال آب زمزم به ایران را مهم‌ترین دغدغه زائران اهل سنت دانست وگفت: تلاش شده است با همکاری بخش‌های مختلف این مسئله تا حد ممکن حل و فصل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار