شهردار کوت‌سیدنعیم بر اجرای طرح جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب توسط یکی از شهرداری‌های دشت‌آزادگان تاکید کرد.

هادی حیاتی شهردار کوت‌سیدنعیم گفت: طرح جمع‌آوری، مدیریت و کنترل سگ‌های بدون صاحب از طریق زنده‌گیری در پاسخ به درخواست شهروندان با هماهنگی و حضور نماینده سازمان حفاظت محیط زیست انجام پذیرفت.

او می‌گوید: این طرح طبق قانون شهرداری‌ها برای جلوگیری از شیوع امراض مسری، انسانی و حیوانی و جمع‌آوری حیوانات بدون صاحب و مزاحم جهت افزایش امنیت و رفاه حال شهروندان برای دومین‌بار اجرایی شد و سگ‌ها پس از جمع‌آوری به محل نگهداری حیوانات شهری منتقل شدند.

جلالی ادامه داد: این طرح به صورت استاندارد و بدون ایجاد تلفات و جراحات برای حیوانات، تنها با استفاده از وسایل تزریق‌کننده مواد بیهوشی و با رعایت کامل دستورالعمل‌های زیست‌محیطی به اجرا درآمد.

وی تعداد سگ‌های جمع‌آوری شده را بیش از ۳۰ قلاده عنوان کرد و افزود: سگ‌های جمع‌آوری شده به محل سایت نگهداری سگ‌های بدون صاحب در اهواز منتقل شدند که این مرکز به درمانگاه، آزمایشگاه و اکیپ‌های دامپزشکی مجهز است.

رئیس اداره حـفاظت محیط زیست ادامه داد: با توجه به شناخت برخی از بیماری‌های قابل انتقال بین حیوان و انسان و به مخاطره افتادن سلامت انسان‌ها و ایجاد ترس در بین شهروندان، امروزه در هیچ نقطه‌ای حضور آزاد سگ‌های بدون صاحب امری پذیرفته شده نیست و بر لزوم ورود شهرداری‌های شهرستان به این معضل تأکید داریم.

این مقام مسئول گفت: شهرداری‌ها باید درصدد ساخت مرکز نگهداری سگ‌های بدون صاحب در خارج از بافت مسکونی شهر‌ها باشند تا سگ‌های بدون صاحب با سرعت بیشتری جمع‌آوری و در نزدیکی شهر طبق استاندارد‌ها نگهداری شوند.

جلالی در راستای ارج نهادن به تلاش صورت‌گرفته در اجرای این طرح، از تمامی پرسنل شهرداری کوت‌سیدنعیم و در رأس آنها مهندس حیاتی تقدیر و تشکر نمود و این اقدام را ارزنده خواند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.