در آستانه ماه محرم، نخستین آشپزخانه اطعام حسینی پایتخت در راستای اجرای پویش اطعام و احسان حسینی در حسینیه شاهزاده علی اصغر (ع) افتتاح شد.

 آیین افتتاح نخستین آشپزخانه اطعام حسینی پیش از ظهر امروز شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ با جعفر صباغیان قائم مقام کمیته امداد، سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران، حبیب الله آسوده معاون توسعه مشارکت‌های مردمی و علی اصغر سمیعی مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد، اعضای شورا مدیران، رؤسای ستادی و اجرایی استان تهران، اعضای هیأت عامل مراکز نیکوکاری جنوب تهران و اهالی رسانه در حسینیه شاهزاده علی اصغر (ع) واقع در منطقه ۱۱ تهران برگزار شد.

سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران در خصوص اجرای پویش اطعام و احسان حسینی در سطح استان تهران همزمان با سراسر کشور، اظهار کرد: پویش"اطعام و احسان حسینی" در قالب طبخ و توزیع غذای گرم و همچنین تهیه، بسته‌بندی و توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان و با استفاده از ظرفیت هیئت‌های مذهبی، مراکز نیکوکاری و خیّران با هدف ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری از فردا یکشنبه ۱۷ تیر برابر با یکم محرم الحرام آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

وی با اشاره با بیان اینکه سال گذشته ۲۱۰ آشپزخانه در قالب پویش اطعام حسینی اقدام به طبخ غذای گرم برای نیازمندان داشتند، افزود: تلاش ما این است که این رقم در سال جاری با همکاری نیکوکاران افزایش یابد.

پرپنچی، تصریح کرد: سال گذشته با همکاری خیران و آشپزخانه‌های اطعام حسینی بالغ بر ۷ میلیون و ۱۶۲ هزار پرس غذای گرم تهیه و میان نیازمندان توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران، یادآور شد: همچنین ۹۶ هزار بسته معیشتی نیز در قالب طرح احسان حسینی میان نیازمندان توزیع شد.

وی با اعلام روش‌های مشارکت مردوم نوعدوست در طرح اطعام حسینی، بیان کرد: مردم نیکوکار علاوه بر حضور در ادارات کمیته امداد در سطح استان و مراکز نیکوکاری می‌توانند از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۰۲۱*۸۸۷۷* و شماره کارت ۲۰۰۸ -۰۰۰۰-۹۹۷۹-۶۰۳۷ کمک‌های خود را به دست نیازمندان برسانند.

پرپنچی در ادامه به اجرای پویش به عشق حسین (ع) برای ثبت نام خیّران در طرح اکرام ایتام و محسنین در ایام ماه محرم و صفر اشاره کرد و گفت: خیّران محترم برای شرکت در این پویش نیز می‌توانند از طریق سایت ekram.emdad.ir، ارسال عدد ۰۲۱ به ۳۰۰۰۳۳۳۳، تماس با خانه اکرام به شماره ۱۰۰۰۴۸۶۸ -۰۲۱ و همچنین مراجعه حضوری به ادارات کمیته امداد در سطح استان تهران اقدام نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار