مدیر بهره‌برداری و کنترل شبکه برق کشور گفت: نسبت به هفته گذشته ۴ هزار مگاوات معادل مصرف سه استان خراسان شمالی، جنوبی و رضوی افزایش مصرف برق داشتیم.

مازیار جمشیدی مدیر بهره‌برداری و کنترل شبکه برق کشور در خبر اقتصاد و بازار از شبکه خبر گفت: در نیمه دوم تیر قرار داریم و دما در بیشتر نقاط کشور افزایش پیدا کرده و متناسب با همین موضوع، نسبت به هفته قبل شاهد افزایش مصرف برق هستیم.

او افزود: در شنبه هفته گذشته حدود ۷۰ هزار و ۶۰۰ مگاوات مصرف داشتیم و برای امروز پیشبینی می‌کنیم نزدیک به ۷۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات مصرف برق باشد و در فاصله یک هفته تقاضای برق ۴ هزار مگاوات معادل ۵.۵ درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول ادامه داد: این ۴ هزار مگاوات معادل مصرف ۳ استان خراسان جنوبی، شمالی و رضوی است. در روز‌های آینده هم با توجه به اینکه گرما فراگیر است و ادامه دار خواهد بود، از مردم درخواست می‌کنیم مردم و شبکه برق را در تامین پایدار برق یاری کنند. مشترکان می‌توانند کولر‌های گازی را روی دمای آسایش ۲۴ درجه تنظیم کنند و اگر از کولر‌های آبی استفاده می‌کنند از دور کند استفاده کنند و از تجهیزات پرمصرف به صورت همزمان در زمان اوج مصرف استفاده نکنند و استفاده از این وسایل را به ابتدای رو و انتهای شب که اوج مصرف نداریم منتقل کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار