معاونت صدای رسانه ملی، هم گام با آغاز به کار دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران، با پخش برنامه‌های مختلف، این رویداد را اطلاع رسانی کرد.

از آغازین دقایق رای گیری، شبکه‌های رادیویی با تولید برنامه‌های زنده و دعوت از صاحبنظران برجسته، اعزام گزارشگران به مناطق مختلف، استقرار واحد‌های سیار در شعب منتخب اخذی رای، گفتگو با هموطنان و پخش سرود‌های حماسی، نقش ماندگاری بر مشارکت مردم زدند.

رادیو ایران از مسجد ابوذر همراه هموطنان بود

برنامه روز انتخاب با ارتباط رفت و برگشت با پایگاه رسانه‌ای رادیو ایران مستقر در مسجد جامع ابوذر از حال و احوال حضور حماسی مردم در بزرگترین پایگاه مذهبی جنوب شهر تهران (مسجد جامع ابوذر) را منعکس می‌نماید. ارتباط با گزارشگران مستقر در این پایگاه رسانه‌ای و شعب اخذ رای در مناطق مختلف از دیگر آیتم‌های برنامه‌های انتخاباتی رادیو ایران است. همچنین برقراری ارتباط با گزارشگران و مراکز استان‌ها در جهت انعکاس حماسه حضور مردم در سراسر کشور از دیگر بخش‌های برنامه‌های های روز انتخاب رادیو است که در فواصل برنامه‌ها پخش میشود. ارتباط رادیو ایران با خبرنگاران دفاتر خارج از کشور از دیگر قسمت‌های این برنامه بود. از دیگر بخش‌های روز انتخاب رادیو ایران ارتباط مستمر با اعضای کانون ایرانیاران در اقصی نقاط کشور در راستای انعکاس و روایت حضور حماسی مردم در پای صندوق‌های رای با لهجه‌ها و گویش‌های ایرانی در جای جای ایران است.

رادیو نمایش؛ برنامه هم رای خیابان پاستور

ویژه برنامه "هم رای، خیابان پاستور" از رادیو نمایش در سه بخش تقدیم شنوندگان شد. علیرضا تابان، مهرناز شعبانی، در بخش دوم نرجس فروغی، علیرضا بختیاری و در بخش سوم هادی خادم حسینی و الهام زرتاختی به عنوان گوینده حضور دارند. "هم رای، خیابان پاستور" به تهیه کنندگی محسن جواهری و نویسندگی سهیلا خدادادی تا پایان ساعت رای گیری از آنتن شبکه رادیویی نمایش پخش می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان در این برنامه گفت: حضور مردم در این هفته، تفاوت چشمگیری با هفته گذشته دارد و در کرمان شاهد شور و نشاط گسترده مردم هستیم.

تهران از مسجد لر زاده تهران هم گام با انتخابات شد

شبکه رادیویی تهران با استقرار در مسجد لرزاده برنامه «شهرآرا» را به روی آنتن برد. حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه با حضور در مسجد لرزاده در گفتگو با مهدی اسماعیلی گزارشگر رادیو تهران برنامه شهر آرا گفت: رئیس جمهور در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و سایر موارد دیگر می‌تواند ارتقا دهنده بخش‌های مختلف باشد و در احقاق حقوق مردم تلاش کند. اگر مردم نسبت به مسائل فرهنگی، اقتصادی کشور مشکل دارند و با مسائلی در کشور مواجه هستند رئیس جمهور می‌تواند موثر باشد. امروز روز مهمی است، مردم با این انتخاب می‌توانند بسیاری از مشکلات را رفع کنند و کشور کام‌های بلندتری را بردارد.

محمد مخبر، سرپرست نهاد ریاست جمهوری نیز در گفتگو با علیرضا محمدی گزارشگر رادیو تهران از برنامه شهر آرا گفت: نظام ما نظام مردمی است و شرکت شهروندان در این انتخابات سبب افزایش عزت، استقلال و ابهت کشور می‌شود. مردم با شور و حجم بالایی در انتخابات شرکت کنند. هر کسی که قصد شرکت در انتخابات را دارد با دعوت شخص دیگر در انتخابات حضور داشته باشند.

ذبیح الله خداییان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در گفتگو با برنامه شهر آرا با اشاره به اهمیت انتخابات عنوان کرد: اهمیت انتخابات برای همه مردم مشخص است، کسی که امروز انتخاب می‌شود رئیس جمهور کشور خواهد شد و تصمیمات و مدیریتش در سرنوشت تک تک مردم تاثیرگذار است. هیچ کس نباید نسبت به سرنوشت خودش و مردم بی تفاوت باشد. شرکت در انتخابات یک حق است و باید این حق را اعمال کنیم. حضور حداکثری امنیت ساز است و ان شاء الله فرد اصلح انتخاب شود.

رادیو اقتصاد و سهم من سرزمین من!

رادیو اقتصاد، در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با ویژه برنامه «سهم من؛ سرزمین من» همراه شد. یحیی آل اسحاق رئیس اتاق مشترک بازرگانی، ایران و عراق در این برنامه گفت:هر کس به سرنوشت خود، فرزندان و ملتش در حال و آینده اهمیت می‌دهد، لازم است در انتخابات شرکت کند.

صمد حسن زاده رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز به برنامه ریزی صحیح رئیس جمهور آینده با اتکا به زیرساخت‌ها، ثروت ملی و سرمایه انسانی که می‌تواند در کوتاه مدت نارسایی‌های اقتصادی را حل کند اشاره کرد.

علیرضا فخاری استاندار تهران نیز خاطر نشان کرد:تمام اقدامات برای تحقق راهبرد‌های مشارکت، صیانت، سلامت و رقابت در انتخابات انجام شده است. میزان حضور مردم در ساعات اولیه رأی‌گیری در این مرحله بیشتر از مرحله اول است و امیدواریم ادامه یابد. انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نیز با اشاره به اهمیت مهم انتخابات افزود مهم است رئیس جمهوری که انتخاب می‌شود باانگیزه باشد و مطالبات بانوان را پیگیری کند.

سردار محمدباقر ذوالقدر دبیر مجمع تشخیص مصلحت در گفتگو با این برنامه گفت: مسؤلیت نسبت به تعیین سرنوشت اقتضا می‌کند در انتخابات، مردم حضور گسترده‌ای داشته باشند. نظام یک نظام مردمی است و رأی بیشتر، پشتوانه محکم‌تری برای رئیس جمهور در کار اجرایی ایجاد می‌کند.

رادیو صبا برنامه صبح انتخاب را به روی آنتن برد

«صبح انتخاب» از اولین لحظات رای گیری دور دوم چهاردهمین دوره ریاست جمهوری همراه مخاطبان شده است. این برنامه با دعوت هم وطنان برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری همراه در فضایی پرشور و نشاط گزارش میدانی از حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری را از سراسر کشور تقدیم مخاطبان می‌کند. همچنین ضمن اجرای مشترک با مراکز رادیویی مختلف و گفتگو با گزارشگران مراکز رادیویی حضور مردم در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری را روی انتن صبا گزارش می‌نماید. مخاطبان می‌توانند با تماس با این برنامه با رئیس جمهور آینده خود صحبت کنند و به «صبح انتخاب» بگویند «همراه چه کسی رای می‌دهند؟ قشنگ‌ترین دلیل شما برای حضور در انتخاب چیست؟» ویژه‌برنامه «صبح انتخاب» به تهیه کنندگی امیر اکبری و اجرای مهبد قناعت‌پیشه و فریبا باقری تا ساعت ۱۱:۳۰ همراه مخاطبان است.

رادیو جوان و رئیس جمهور محبوب من!

در برنامه "رئیس جمهور محبوب من" سید مجید میراحمدی معاون امنیتی نظامی وزیر کشور از وضعیت و تمهیدات اندیشیده انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات با شکوه و سالم به صورت کامل فراهم شده است و برابر گزارشاتی که از ساعت ۶ صبح به صورت بر خط از استان‌ها گرفته می‌شود، تقربیا تمام شعب‌های اخذ رأی آماده هستند که ۵۲۰۰۰ شعبه اخذ رأی آماده خدمت به مردم عزیز ایران است که مردم تکلیف شرعی و سیاسی خود را در همین ساعت‌های اولیه به تبعیت مقام معظم رهبری انجام دهند و ان شاالله یک انتخاباتی رقم بخورد که هم دشمنان ما را نابود و محزون کند.

رادیو قرآن برنامه خادم جمهور را به روی آنتن برد

این برنامه از ساعت ۸ روی آنتن این شبکه رفت. محمد حسین سبزعلی قاری بین المللی قرآن کریم در ارتباط تلفنی با رادیو قرآن گفت: اینجا مملکت امام زمان است مملکت امام حسین و امام سجاد است امیدوارم امروز مردم در پای صندوق‌های حاضر شوند. خداوند شهید رئیسی را بیامرزد ایشان به معنای واقعی خادم جمهور بود.

رادیو ورزش و میدان انتخاب!

میدان انتخاب با هدف پوشش حضور ورزشکاران و جامعه ورزش در روز انتخابات با هدف تشویق و ترغیب ورزشکاران به حضور پرشور در انتخابات در کنار سایر آحاد مردم از اولین دقایق برگزاری انتخابات از رادیو ورزش پخش می‌شود و تا پایان ساعات اخذ آرا ادامه خواهد داشت.

ارتباط با ورزشیاران استان‌های کشور و گزارش از حال‌و هوای انتخاباتی استان‌ها و حضور مردم بخصوص جامعه ورزشی استان‌ها از بخش‌های دیگر میدان_انتخاب است.

همچنین محمد کاظمیان رئیس فدراسیون سوارکاری نیز ضمن بیان اهمیت راهبردی انتخابات گفت: برای بار دوم به شهید شیرودی آمدیم تا برای داشتن ایران قوی وظیفه خودمان را انجام دهیم. رئیس جمهور اینده در جذب استعداد‌های ورزشی کوشش کند تا امید و شور و شوق را در جوان‌ها به وجود آوریم.

کیومرث هاشمی وزیر ورزش در گفت‌گو با گزارشگر رادیو ورزش گفت:از جامعه ورزش تقدیر و تشکر می‌کنم به خاطر استقبال خوبی که در ساعات ابتدایی از مرحله دوم انتخابات داشتند. از رسانه‌ها به خاطر حضور گسترده برای نشان دادن مشارکت مردمی تشکر می‌کنم. نتیجه رأی‌گیری هرچی که هست به خیر و صلاح مردم باشد. جامعه ورزش توقع بالایی ندارد. برنامه‌هایی که دارد اجرایی شود. برای اجرایی کردن برنامه‌ها نیازمند منابع و بودجه هستیم. همانطور که شهید رئیسی منابع را برای پروژه‌ها و هزینه‌ها را تقبل می‌کردند، ان‌شاالله رئیس جمهور آینده هم منابع را برای جامعه ورزش تزریق کند.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در گفتگو با گزارشگر رادیو ورزش افزود: انتخابات از هفته قبل بسیار پرشورتر است. هر کس رئیس جمهور شود رئیس جمهور همه مردم است و همه مردم ایران را یک جور می‌بیند. رئیس جمهور آینده کمک ویژه‌ای به حوزه ورزش مخصوصاً فوتبال کند. دولت هم انتظاراتی دارد که ما باید انجام دهیم. روابط بین الملل بهتر شود تا پول‌های بلوکه شده را بگیریم. الان هم شرایط مناسبی داریم. با همه تنگنا‌ها بهترین نتایج را می‌گیریم. هر دولتی که بیاید باید فدراسیون فوتبال از روی سکو‌ها و با قهرمان شدن حرف بزند.

رادیو سلامت و برنامه ایران جان!

ویژه برنامه "ایران جان" رادیو سلامت در روز انتخابات از ساعت ۸صبح تا پایان رای گیری از این شبکه پخش می‌شود. ارتباط با مسئولین بهداشت و درمان کشور، ارتباط با مسئولین در داخل و خارج کشور در خصوص حضور هموطنانمان در انتخابات، ارتباط با مراکز درمانی شهر تهران، ارتباط با مراکز صداوسیما در کل کشور، ارتباط با گزارشگران رسانه ملی در همه نقاط شهر تهران و ستاد انتخابات، ارتباط با مخاطبان از بخش‌های ایران جان رادیو سلامت است.

در این برنامه ضمن بر قراری ارتباط با امانی سفیر ایران در لبنان شهر بیروت وی در خصوص مسئله انتخابات گفت:در تمام نقاط دنیا صندوق‌های رای برای ایران شروع به کار کردند. ما یک صندوق در بیروت و سه صندوق سیار در لبنان داریم و ازساعت ۸صبح کار را شروع کردیم هر ایرانی که گذرنامه، کارت ملی یا شناسنامه ایرانی داشته باشد می‌تواند رای بدهد.

رادیو فرهنگ و برنامه حماسه جمهور!

رادیو فرهنگ در برنامه حماسه جمهور و از ساعت ۷ تا پایان زمان اخذ رای پخش می‌شود.
احمد وحیدی وزیر کشور در این برنامه گفت: امروز چشم جهان به ایران است و‌آنچه که در انتخابات اهمیت دارد مشارکت است چرا که افزایش این مشارکت عزت و پایداری ایران را به ارمغان خواهد آورد و کشور را در پیشبرد اهداف یاری می‌رساند. وی از همه اقشار ملت به ویژه رای اولی‌ها برای مشارکت در انتخابات دعوت کرد و در ادامه تاکید داشتند که مردم اخبار ستاد انتخابات را تنها از طریق رسانه ملی دنبال کنند و به هر خبری جز انچه از رسانه ملی اعلام می‌کنیم توجه نکنند.

مهران رجبی بازیگر کشورمان نیز در این برنامه گفت: این کشور با تلاش مردم و خون شهدا به اینجا رسیده است لذا این مشارکت باعث ناراحتی دشمن می‌شود پس حتما در انتخابات شرکت می‌کنم. نظام جمهوری اسلامی امید مستضعفین جهان است و این مشارکت و رأی دادن تضمین آینده ملت شریف ایران است.

حجت‌الاسلام موحدی دادستان کل کشور گفت؛ رییس جمهور نیازمند پشتیبانی مردم است و شرکت در انتخابات هم حق و هم تکلیف و امری معروف و پستدیده است و در دنیا انتخاباتی آزادتر و مستقل‌تر از انتخابات جمهوری اسلامی ایران نداریم و مردم بدون دخالت از بیگانگان برای سرنوشت کشور تصمیم می‌گیرند همچنین جا دارد از هموطنانمان در خارج از کشور برای همت و غیرتی که داشتند و علی رغم کارشکنی‌ها عده‌ای باز در انتخابات شرکت کردند تشکر کنیم، حضور مردم با وحدت و یکپارچگی پشتوانه‌ای مهم برای رییس جمهور آینده است.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز گفت:مثل سه انتخابات قبلی در ۶ ماه گذشته، ارتباطات نقش کلیدی در این فرایند دارد و استعلام هویت و احزار به شکل برخط انجام می‌شود و شاهد پوشش ۱۰۰ درصدی شبکه‌های احراز هویت هستیم که این برای جمهوری اسلامی ایران افتخار است که پوشش شبکه‌ای در سراسر کشور ایجاد کرده و در طی یک بازه زمانی کوتاه و مشخص حدود ۲۵ میلیون نفر در دور قبل از این زیرساخت‌ها استفاده کرده‌اندو ۹۹و نیم درصد استعلامات به شکل برخط انجام شده که نشان می‌دهد شبکه هم وجود داشته و هم با کیفیت بوده است.

طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در این برنامه افزود: از آغاز رای گیری، در شعب اخذ رای شاهد حضور مردم بودیم. که نسبت به هفته گذشته افرایش داشته، ناظرین شورای نگهبان در کنار عوامل اجرایی در همه شعب حضور دارند، سامانه مردم ناظر نیز در خدمت تمام ملت ایران است که از طریق این سامانه می‌توانند با ما در ارتباط باشند.

رادیو معارف با برنامه حماسه جمهور!

آیت الله سبحانی در برنامه حماسه جمهور و در رابطه با انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: ریاست جمهوری اصل است در نظام ما و یکی از ارکان آن است. کسانیکه علاقمندند جمهوری اسلامی قوی باشد و کار‌ها را حل کند و مشکلات را برطرف کند، طبعا باید به این رکن علاقمند بوده و هر کجا باشند طبق تشخیص خود به کسی که اصلح هست رأی بدهند و این یک وظیفه ملی است به تمام معنا»

آیت الله نوری همدانی نیز در خصوص انتخابات گفت: «همه مردم کمک کنند تا فردی که با عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود، همه مشکلات مردم را حل کند. ان شاء الله»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.