حامیان حزب دموکرات آمریکا با توجه به عملکرد ضعیف بایدن قصد دارند او را از دور رقابت‌ها خارج کنند.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت حامیان اصلی حزب دموکرات آمریکا قصد دارند بر جو بایدن، رئیس ایالات متحده و نامزد احتمالی حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۴ فشار بیاورند و او را مجبور به کناره گیری از کارزار انتخاباتی کنند.

به نوشته این روزنامه، چندین حامی دموکرات در حال جمع آوری ۱۰۰ میلیون دلار برای صندوق PAC هستند. این بودجه برای کمک به نامزد جانشین بایدن استفاده خواهد شد.

این نشریه می‌گوید در صورت ادامه حضور بایدن در رقابت‌های انتخاباتی، می‌توان از این پول برای مقاصد دیگر استفاده کرد.

پیش از این، ابیگیل دیزنی، تهیه‌کننده مستند آمریکایی و حامی دموکرات‌ها گفته بود تا زمانی که بایدن از رقابت‌های ریاست‌جمهوری انصراف ندهد، به این حزب کمک مالی نخواهد کرد.

خود بایدن اعتراف کرد که در مناظره با رئیس جمهور سابق آمریکا، دونالد ترامپ، «گند زد».

عملکرد ضعیف بایدن در جریان مناظره با ترامپ با موجی از نگرانی‌ها همراه شده است و کارشناسان بسیاری در حال بررسی این موضوع هستند که آیا امکان جایگزینی فرد دیگری با وی برای رقابت با ترامپ وجود دارد یا خیر. با این حال کمپین بایدن و کاخ سفید عنوان کرده‌اند که این پیشنهادات راه به جایی نمی‌برد.
پیش از این، هیئت تحریریه نیویورک تایمز از بایدن خواسته بود «به خاطر خدمت به کشورش» از رقابت‌های ریاست جمهوری کناره گیری کند.

پس از اینکه جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا در مناظره انتخاباتی روز پنجشنبه انتظارات دموکرات‌ها را برآورده نکرد و نگرانی‌ها را در مورد وضعیت روحی خود تشدید کرد، تعدادی از دموکرات‌ها به طور بالقوه پیشنهاداتی را برای جایگزینی رئیس جمهور آمریکا مطرح کردند.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار