قالیباف گفت: مردم عزیز فهیم ایران اسلامی امروز به فضل الهی رئیس جمهور خود را انتخاب می‌کنند و از همه مردم و افرادی که مردد هستند، دعوت می‌کنم در انتخابات شرکت کنند.

محمدباقر قالیباف در حاشیه حضور خود در شعبه اخذ رای حرم مطهر رضوی و شرکت در دومین مرحله انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم عزیز فهیم ایران اسلامی امروز به فضل الهی رئیس جمهور خود را انتخاب می‌کنند و از همه مردم و افرادی که مردد هستند، دعوت می‌کنم در انتخابات شرکت کنند.

وی افزود: مردم بدانند که امروز، مهم‌ترین شخصیت کشور در حوزه اجرایی و به عنوان رئیس قوه مجریه را انتخاب می‌کنند. امروز هر کس از تردید خارج نشود و در انتخابات شرکت نکند، به این معنا است که برای ۴ سال زندگی خود تصمیم نگرفته است.

قالیباف با ابراز تأسف از کاهش سطح مشارکت مردم در مرحله اول انتخابات خاطرنشان کرد: در مرحله قبل ۴۰ درصد مردم در انتخابات مشارکت کردند که متاسفانه پایین‌ترین میزان سطح مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری بود. امیدوارم امروز مردم ایران این موضوع را با حضورشان در پای صندوق‌های اخذ رای جبران کنند و ۴ سال آینده را به درستی رقم بزنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بزرگترین موضوع در مورد عزیزی که امروز مسئولیت را بر عهده می‌گیرد، این است که همه باید به او کمک کنیم. اگر فکر کنیم رئیس جمهور به تنهایی می‌تواند همه مشکلات را حل کند، این گونه نیست. امروز مهمترین دغدغه کشور، مسئله اقتصادی است که امیدوارم در اولویت قرار بگیرد و یک اجماع و یک وحدت در همه زمینه‌ها شکل بگیرد.

قالیباف بیان کرد: پس از اعلام نتیجه و پایان رقابت‌ها، آغاز همکاری‌ها در همه سطوح بین مردم و دولت در کابینه آینده دولت شکل خواهد گرفت و امیدوارم این کابینه، کابینه پرقدرتی باشد؛ کار‌ها باید با اتفاق نظر و همکاری بین دولت و مجلس انجام شود و همکاری‌ها برای تحقق برنامه هفتم که اخیراً ابلاغ شده است، شکل بگیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهمترین کار‌هایی که دولت در ابتدا انجام می‌دهد معرفی کابینه است و مهم‌ترین تصمیم مجلس، بررسی دقیق و رای اعتماد به وزرا است؛ یک دولت قوی برای یک رئیس‌جمهور مهم است و مهمترین نقش مجلس در اولین گام، تاییدیه کابینه قوی برای دولت است وامیدوارم چهار سال مجلس و دولت به صورت توأمان همکاری کنند و میثاق ملی دولت، مجلس و مردم شکل بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.