سفیر جمهوری اسلامی ایران در «رم» گفت: مستندات درباره نقض آشکار حقوق مدنی رای‌دهندگان به وزارت امور خارجه و همچنین مقامات امنیتی و انتظامی ایتالیا ارائه شده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در «رم» با اشاره به اقدامات حقوقی و قضایی سفارت برای پیگیری اقدامات هنجارشکنانه گروه‌های ضدانقلاب در جریان رای‌گیری مرحله نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در شعب «رم» و «میلان» افزود: مستندات درباره نقض آشکار حقوق مدنی رای‌دهندگان به وزارت امور خارجه و همچنین مقامات امنیتی و انتظامی ایتالیا ارائه شده است.

محمدرضا صبوری روز پنجشنبه  در لندن گفت: پس از اطلاع از برخورد غیراخلاقی و توهین‌آمیز تعدادی انگشت شمار از مزدوران منافقین و سلطنت طلبان در زمان رای گیری مرحله اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ایران در جمعه گذشته در حوزه‌های رای‌گیری در «رم» و «میلان»، سفارت جمهوری اسلامی ایران بلافاصله اقدامات حقوقی و قضایی خود را شروع کرده و با تماس‌هایی که با وزارت امور خارجه و همچنین مقامات امنیتی و انتظامی ایتالیا داشته، موارد نقض آشکار حقوق مدنی افراد رای دهنده را با مستندات کامل ارائه نموده است.

وی با بیان اینکه «افراد خاطی کاملا شناخته شده در ایتالیا هستند که مزاحمت‌هایی برای هموطنان ما به‌ویژه دانشجویان ایجاد می‌کنند» افزود: خوشبختانه مقامات ذیربط در ایتالیا کاملا در جریان اقدامات هنجارشکنانه این معاندین که اقداماتشان نقض قوانین و مقررات جاری ایتالیا نیز محسوب می‌شود، هستند و قول مساعد داده‌اند تا تمام تلاش خود را برای رسیدگی به این امر و همچنین جلوگیری از تکرار اینگونه رفتار‌های قانون شکنانه به‌کار بگیرند.

سفیر کشورمان بیان داشت: در همین ارتباط سفارت با اخذ وکیل، اقدامات قضایی را برای پاسخگو نمودن متعرضین شروع کرده و امیدواریم که به اعمال ننگین و خائنانه این چند نفر مزدور و اجیرشده رسیدگی جدی شود.

صبوری ادامه داد: خوشبختانه قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران نیز با تشکیل ستادی در این ارتباط و رسیدگی جدی به نقض قوانین و مقررات از سوی معاندین با استناد به قوانین مدنی و کیفری کشور‌های مختلف محل سکونت معاندین و متخلفین، اعلام کرده است که حمایت‌های حقوقی و قضایی لازم را از افرادی که مورد تعدی قرار گرفته‌اند بعمل می‌آورد.

وی تاکید کرد: سفارت جمهوری اسلامی ایران مصرانه اقدامات حقوقی و قضایی خود را پیگیری کرده و از هموطنان عزیزی که به نحوی مورد اهانت، تهدید، ارعاب و تعرض افراد معلوم الحال فرار گرفته‌اند درخواست می‌نماید مستندات خود را برای پیگیری به سفارت و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در رم و میلان ارسال نمایند.

سفیر کشورمان در پایان، با اشاره به تقلای گروه‌های ضد انقلاب برای جوسازی‌های روانی و ایجاد حس ناامیدی در انتخابات، از همه هموطنان عزیز و گرامی در ایتالیا که واجد شرایط برای رای دادن هستند دعوت کرد تا «بدون توجه به این فشار‌ها و تهدیدها، حضوری گسترده برای رای دادن داشته باشند و بدانند که رای تک تک آنها در آینده میهن عزیزمان ایران اثرگذار و سرنوشت ساز است.»

مرحله نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ با حضور چهار نامزد برگزار شد که هیچ یک از آنها در مرحله اول موفق به کسب اکثریت مطلق آرا نشدند. از میان نامزد‌ها مسعود پزشکیان و سعید جلیلی موفق به کسب بیشترین آرا شدند و به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یافتند.

مرحله دوم انتخابات روز جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ در سراسر ایران و ۱۳۸ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور از جمله ایتالیا برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار