سخنگوی شهرداری تهران به پروژه‌های مدیریت ترافیک معابر شرقی تهران اشاره کرد و گفت: با احداث آزادراه شهید شوشتری، ازدحام عبور و مرور در شرق تهران ۵ درصد کاهش می‌یابد.

عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران به پروژه‌های مدیریت ترافیک معابر شرقی، درباره افتتاح فاز نخست پایانه شرق، اظهار کرد: با بهره‌برداری کامل، می‌توان به کاهش بخشی از ترافیک معابر شرقی امید داشت، چرا که هم‌اکنون عمده تقاضای سفر برای مقاصد استان‌های شرقی کشور، از طریق ترمینال جنوب صورت می‌گیرد. همین پیمایش اضافی اتوبوس‌های بین‌شهری علاوه بر ایجاد ترافیک، در آلوده کردن هوا هم مؤثر است.

وی با بیان اینکه با تکمیل عملیات عمرانی، پایانه شرق برای بهره‌برداری تحویل اداره راه و ترابری شده است، اضافه کرد: ظرف ماه‌های آینده تعاونی‌های مختلف اتوبوسرانی بین شهری با استقرار در این پایانه و تجهیز امکانات و دفاتر فروش بلیت، عملیات مسافرپذیری را آغاز خواهند کرد. به نظر نمی‌رسد این فرایند بیشتر از دو ماه ادامه داشته باشد و احتمالاً شهروندان می‌توانند از نیمه دوم سال از این ترمینال استفاده کنند.

محمدخانی به دیگر برنامه‌های شهرداری برای مدیریت ترافیک معابر شرقی پایتخت اشاره کرد و افزود: بهره‌برداری از آزادراه شهید شوشتری هم می‌تواند تا ۵ درصد از ازدحام عبور و مرور خیابان‌های سمت شرق را کاهش دهد.

به گفته وی، عملیات عمرانی ساخت این آزادراه هم‌اکنون با رفع معارضین ریز و درشتی که سر راه قرار داشت، با سرعت در حال پیگیری است و احتمالاً ۹.۵ کیلومتر از آن همین امسال تا پایان ۱۴۰۳ افتتاح خواهد شد.

سخنگوی شهرداری تهران کلان‌پروژه مدیریت شهری برای تکمیل تقاطعات ناقص اتوبان‌های شهر را از دیگر اقدامات مؤثر برای کاهش پیمایش‌های اضافی و کنترل ترافیک دانست و گفت: در سمت شرق پایتخت نیز پروژه‌های بزرگی برای تکمیل تقاطعات ناقص در جریان است. بعضی از آنها نیز مثل تقاطع غیرهمسطح اتوبان شهید باقری به بهره‌برداری رسید و بعضی دیگر از آنها نیز در صف بهره‌برداری است. 

وی با اشاره به آثاری که تکمیل تقاطعات ناقص برای کنترل ترافیک و کاهش آلودگی هوای شرق تهران خواهد داشت، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها، تقاطع نواب - تندگویان در جنوب شهر است که به‌زودی به طور کامل افتتاح می‌شود. همچنین پروژه تقاطع شهید باقری به شهید بابایی هم که سال‌ها بخاطر معارضین معطل مانده بود، هم‌اکنون با رفع مشکلات حقوقی، با سرعت در حال پیگیری است.

محمدخانی در پایان ابراز امیدواری کرد که با بهره‌برداری همزمان از پایانه جدید شرق و کنارگذر شرقی تهران موسوم به آزادراه شهید شوشتری، شهروندان شاهد کاهش محسوس معابر شرقی پایتخت و کنترل آلودگی هوا باشند.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار