رژیم صهیونیستی با غصب زمین فلسطینیان، در نهایت رویای تشکیل کشور مستقل فلسطین را بر باد می‌دهد.

اقدامات رژیم صهیونیستی در غصب زمین‌های فلسطینیان در کرانه باختری نشان می‌دهد این رژیم اعتقادی به راهکار دو دولت ندارد.

شبکه الجزیره در گزارشی نوشت: کابینه راستگرای بنیامین نتانیاهو به تازگی با غصب ۱۲ هزار و ۷۰۰ متر مکعب از اراضی فلسطینیان در کرانه باختری موافقت کرده است. این بدان معناست که رسیدن به راهکار دو دولت در این حالت تقریبا غیرممکن است.  

براساس راهکار دو دولت مورد تاکید آمریکا و اتحادیه اروپا، فلسطینیان کشور مستقل خود را در کرانه باختری و غزه به پایتختی قدس شرقی ایجاد خواهند کرد. با این حال، اقدامات ۳ دهه اخیر صهیونیست‌ها در توسعه شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری آشکارا نشان می‌دهد این رژیم با این طرح مخالف است.  

جنبش فتح به رهبری یاسر عرفات در دهه ۹۰ میلادی با خیال رسیدن به راهکار دو دولت اسلحه را زمین گذاشت و تن به مذاکرات اسلو داد. در نهایت طی این مذاکرات عرفات حاکمیت صهیونیست‌ها بر ۷۸ درصد از سرزمین مادری فلسطینیان را به رسمیت شناخت، اما در مقابل، صهیونیست‌ها تا امروز حاضر به تشکیل کشور مستقل فلسطین در ۲۲ درصد باقی مانده نشده‌اند.  

یکی از دلایل محبوبیت جنبش حماس در میان فلسطینیان ناامیدی مردم از مماشات با صهیونیست‌ها بوده است. فلسطینیان که پی به ماهیت فریبکارانه مقامات صهیونیست برده‌اند، اکنون تنها گزینه باقی مانده برای مقابله با دشمن صهیونیست را گزینه نظامی می‌دانند.  

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار