رئیس مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: بایستی از هوش مصنوعی بهره ببریم تا از بروز سوختگی‌ها و مرگ‌های ناشی از آن کاسته شود.

طیب قدیمی، رئیس مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران امروز در دوازدهمین دوره کنگره ملی سوختگی در تالار مرکزی رشت با اشاره به اینکه اهمیت پیشگیری در بیماری سوختگی، بسیار بارز و کارساز است، گفت: رویکرد کنگره‌های سوختگی بایستی به سمت و سویی برود که از کف جامعه تا تمامی متولیان سلامت کشور و نه فقط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دنبال آموزش افراد در مورد پیشگیری از سوختگی و یا تقویت زیرساخت‌ها برای پیشگیری از سوختگی باشند.

او با تأکید به اینکه گام برداشتن در جهت پیشگیری از سوختگی، کاری فرابخشی و بین بخشی است که همکاری تنگاتنگ مسئولان در حوزه‌های مختلف را می‌طلبد، افزود: در دنیای امروز و با ظهور هوش مصنوعی ما نیز در حوزه پیشگیری از بیماری سوختگی بایستی از هوش مصنوعی بهره ببریم تا به سطوح بالای مدیریت سوختگی در کشور برسیم تا از میزان بروز این بیماری و مرگ‌های ناشی از سوختگی به مقدار زیادی بکاهیم.

اهمیت توسعه خدمات سلامت و درمان به روز بیماری‌ها 

اسدالله عباسی، استاندار گیلان نیز امروز در آیین افتتاح دوازدهمین دوره کنگره ملی سوختگی ایران با اشاره به استعداد و توانمندی بالای جمهوری اسلامی ایران در علم و فناوری گفت: سطح بالای علم، دانش و فناوری‌های در اختیار متخصصان داخلی، ایران را در عرصه‌های جهانی قدرت آفرین کرده است.

او با اشاره به قدرت علمی و توان بالای متخصصان و فوق تخصصان داخلی در درمان انواع بیماری‌ها افزود: امروزه ایران بزرگ مقصد درمان بیماری‌های سخت و صعب العلاج شده و دنیا به وجود دانشمندان بنام ایرانی در حوزه سلامت غبطه می‌خورد.

دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران در تالار مرکزی شهر رشت

استاندار گیلان برگزاری رویداد‌های علمی و تحقیقاتی را در توسعه پزشکی موثر دانست و تصریح کرد: هم افزایی علمی و تحقیقاتی متخصصان در توسعه خدمات سلامت و درمان به روز بیماری‌ها موثر و باید بیشتر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.