مدیرکل عشایر اصفهان گفت: سالانه ۲۰۰ هزار مترمکعب آبرسانی سیار برای عشایر استان اصفهان انجام می‌شود.

مدیرکل عشایر اصفهان گفت:روزانه یک میلیون لیتر و سالانه بیش از۲۰۰ هزار مترمکعب آبرسانی سیار برای عشایر استان انجام می‌شود.

مختار اسفندیاری افزود: بخش عمده این آبرسانی به تامین آب آشامیدنی عشایر و میزان کمتری از آن به دام‌های آنها اختصاص می‌یابد.

وی گفت:  این روز‌ها با افزایش دمای هوا، آبرسانی سیار در مناطق عشایرنشین بیشتر شده است تا این قشر پرتلاش با چالش تامین روبه‌رو نشوند.

مدیرکل عشایر اصفهان تصریح کرد: تامین نهاده‌های دامی بعنوانی یکی دیگر از نیاز‌های اساسی این قشر نیز هر سال در فصول پاییز و زمستان در دستور کار قرار می‌گیرد و رقم توزیع

اسفندیاری اظهار داشت: تامین و توزیع نهاده‌های دامی، دست عشایر را برای پرواربندی بیشتر باز می‌گذارد و این امر تولید بیشتر فراورده‌های دامی را در پی خواهد داشت.

مدیرکل عشایر اصفهان افزود: تامین و توزیع سلول‌های خورشیدی برای تولید برق از انرژی پاک، بهبود در آبرسانی، ایجاد سرپناه‌های موقت، تامین به موقع نهاده‌های دامی و ساماندهی جاده‌های روستایی و عشایری، در زُمره خواسته‌های آنان از رییس جمهور آینده است.

عشایر ایل بختیاری از خوزستان به شهرستان‌های فریدونشهر، چادگان و فریدن در غرب اصفهان کوچ می‌کنند، عشایر ایل قشقایی از بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویراحمد رهسپار شهرستان‌های سمیرم، دهاقان و شهرضا در جنوب استان می‌شوند و همچنین عشایر عرب جرقویه در شهرستان جرقویه در شرق اصفهان سکونت دارند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.