مدیر منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از اخذ ۴۸ مجوز استخدام پیمانی گروه پرستاری در این دانشگاه خبر داد.

احمد آخوندی با اشاره به اخذ مجوز استخدام پرستار برای استان بوشهر اظهار کرد: دولت سیزدهم در طول ۳۳ ماه گذشته، زمینه جذب ۱۶۸ نفر در گروه پرستاری برای استان بوشهر فراهم کرده است.

وی افزود: با مجوز جدیدی که برای جذب ۴۸ نفر دیگر در تیرماه امسال صادر شده این رقم به ۲۱۶ نفر افزایش می یابد.

مدیر منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: همچنین در دولت سیزدهم بر اساس قانون تبدیل وضعیت ایثارگران تعداد یک‌هزار و ۲۷۸ نفر در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به‌کارگیری شده که از این تعداد ۲۲۰ نفر از گروه پرستاری هستند.

آخوندی ادامه داد: ۴۵ درصد از چهار هزار و ۱۳۴ نفر کارکنان بیمارستان‌های استان در گروه پرستاری قرار دارند.

وی بیان کرد: بر این اساس یک‌هزار و ۸۳۰ نفر کادر درمان از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر مشغول به خدمت هستند.

مدیر منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآور شد: در حال حاضر نسبت پرستار به تخت بیمارستانی، هشتم دهم و نسبت گروه پرستاری به تخت بیمارستانی، یک و سه‌دهم است که امیدواریم با افزایش جذب و تربیت نیروی انسانی، این فاصله کاهش و تناسب لازم بین گروه پرستاری با تخت‌های بیمارستانی ایجاد شود.

آخوندی گفت: در تلاش هستیم با رایزنی با سازمان استخدامی کشور و وزارت بهداشت سهمیه بیشتری برای استخدام گروه های پرستاری در استان اخذ تا مشکل کمبود پرستار در بیمارستان ها و مراکز درمانی تابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر کاهش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.