مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری البرز گفت: اگر به دنبال توسعه پایدار در استان هستیم باید نقش روستا‌ها در این زمینه را دو چندان کنیم.

قدوسی گفت: خدمات ارائه شده دهیاری‌های استان در همه زمینه‌های لازم منجر به بهبود وضعیت روستا‌های استان در سال گذشته است. فعالیت‌های مختلف زیرساختی و فرهنگی و اجتماعی منجر به بهبود فضای زندگی برای روستاییان شده است.

او ادامه داد: در سال گذشته ۳۹ جلسه مختلف تحول روستا در زمینه‌های مختلف مورد نیاز روستا‌ها برگزار شده است و با کمک دهیاران بخشی از مشکلات روستا‌ها برطرف شده و با پیگیری‌های صورت گرفته برای رفع موانع مالی بخش بسیاری از موانع و مشکلات نیز در حال برطرف شدن است.

قدوسی گفت: برگزاری جلسات تکام با هدف توسعه روستا‌ها در ذیل قرارگاه جهادی وزارت کشور، خرید تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز برای توسعه زیرساخت‌های روستا‌ها و ارائه تسهیلات لازم برای اشتغال زایی خدمات و فعالیت‌های بسیاری در استان صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری البرز گفت: با خرید ماشین آلات سنگین زمینه درآمد پایدار در کنار کاهش هزینه‌های جاری دهیاری‌ها صورت گرفته است.

او افزود: در سال گذشته مجوز حدود ۴۰ بوم‌گردی در روستا‌های استان صادر شده است و در حال آماده سازی این مراکز برای کسب درآمد و ایجاد اشتغال در روستا‌های استان است همچنین در سال گذشته ۷ دهیاری جدید هم با دستور وزیر کشور در استان ساخته شده است.

 در استان البرز ۲۷۰ دهیار مشغول خدمت رسانی به روستاییان هستند و امروز به مناسبت روز دهیار ۲۳ نفر از این دهیاران در بخش های مختلف استان موفق به انجام خدمات مورد نیاز روستاها شده بودند قدردانی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.