مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام از ارتقای ایمنی جاده‌های ایلام با نصب ۱۸ سامانه جدید ثبت تخلف خبر داد.

سیدزاهدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام اظهار کرد: به منظور افزایش نظارت بر تردد خودروها و کنترل سرعت غیرمجاز ۱۸ سامانه جدید ثبت تخلف در محورهای استان ایلام نصب و راه اندازی خواهد شد.

وی گفت: ۸ سامانه از این سامانه‌ها در محورهای پرتردد ایلام-مهران و ایلام-ایوان-چهارمله نصب می‌شود که با نصب این سامانه‌ها، تعداد کل سامانه‌های ثبت تخلف در این دو محور به ۲۱ دستگاه می‌رسد.

چشمه خاور با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۱ دوربین ثبت تخلف در محورهای استان نصب شده است، عنوان کرد: همچنین مقرر است تا پایان سال جاری، جمعاً ۱۸ سامانه دیگر در محورهای استان نصب و راه اندازی شود که بدین منظور در مجموع اعتباری بالغ بر ۷۳ میلیارد تومان جهت این سامانه‌ها هزینه خواهد شد. که با احتساب این تعداد، کل سامانه‌های ثبت تخلف در استان ایلام به ۵۴ دستگاه خواهد رسید.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام افزود: این سامانه‌ها در راستای تکمیل پوشش و تجهیز محورهای استان، به ویژه محورهای واقع در کریدور اربعین به سامانه‌های هوشمند انجام شده است.

وی ادامه داد: هدف از این اقدام، نظارت دقیق‌تر بر تردد خودروها، کنترل سرعت غیرمجاز و به دنبال آن، کاهش چشمگیر تصادفات و تلفات جاده‌ای است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام یادآور شد: این اقدامات نشان‌دهنده عزم جدی مسئولان برای ارتقای فرهنگ رانندگی، حفظ جان زائران اربعین و سایر مسافران و در نهایت، ایجاد امنیت و آرامش خاطر برای تمامی رانندگان در جاده‌های استان ایلام است.

چشمه خاور ادامه داد: کاهش چشمگیر تصادفات و تلفات جاده‌ای، افزایش نظارت بر تردد خودروها و کنترل سرعت غیرمجاز، ارتقای فرهنگ رانندگی و ایجاد نظم و انضباط در جاده‌ها، حفظ جان زائران اربعین و سایر مسافران، ایجاد امنیت و آرامش خاطر برای رانندگان از مزایای نصب سامانه‌های جدید ثبت تخلف است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.