از محصول دانش بنیان در بخش سلامت در محل مرکز رشد دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) رونمایی شد.

نیره عسگری مسئول فنی شرکت آوا تجهیز دندان قزوین گفت: محصول دانش بنیان در بخش سلامت برای چسباندن دایمی روکش دندان، پست و کور (روکش کلاهکی مشابه تاج دندان) و لمینت دندان مورد استفاده دندانپزشکان قرار می‌گیرد و به عنوان ماده چسبندگی در پرکردن دندان و کامپوزیت نیز استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: محصول گلاس آیونومر لوتینگ و لاینینگ به صورت پودر شیشه‌ای و مایع قطره چکان در جعبه‌های بسته بندی شده به مصرف کنندگان ارایه می‌شود.

عسگری ادامه داد: این محصول با قیمت هفت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به فروش می‌رسد و مجوز خود را نیز از سازمان غذا و دارو دریافت کرده است.

به گفته این مسئول، پنج میلیارد ریال تاکنون برای تولید این محصول به صورت خصوصی هزینه شده و به تازگی تسهیلات برکت به میزان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به شرکت پرداخت شد.

به گفته وی، هدف از ایجاد این فناوری، افزایش تولید در کشور بود و این محصول در کشور ما تنها یک رقیب داخلی دارد که به لحاظ کیفیت با محصولات خارجی برابری می‌کند با این تفاوت که از لحاظ قیمت و هزینه بسیار باصرفه‌تر است.

مسئول فنی شرکت آوا تجهیز دندان قزوین ابراز امیدواری کرد این محصول مورد توجه بیشتر دندانپزشکان استان و سراسر کشور قرار بگیرد و با برنامه ریزی‌های مسوولان با کنترل واردات نسخه‌های خارجی این محصول، به تولید داخلی کمک شایان توجهی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.