وزیر کشور:

پاسخ اتهامات به دولت سیزدهم در چارچوب قانون داده می شود

وزیر کشور گفت: دولت شهید آیت الله رئیسی تأیید خود را از رهبر معظم انقلاب و مردمی گرفته است که در بدرقه تاریخی خود از شهیدان والامقام خدمت، نوع نگاه خود را به این دولت نشان دادند و در صورت لزوم، پاسخ اتهامات به دولت در چارچوب قانون داده می شود.

وحیدی وزیر کشور گفت: منش و رویکرد شهید جمهور آیت الله رئیسی در کشور ماندگار خواهد بود و این امر از ویژگی‌های مهم فعالیت خالصانه و مجاهدانه برای کسب رضایت خداوند متعال است.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در راستای برگزاری مرحله دوم انتخابات افزود: ظرفیت عظیم نظام جمهوری اسلامی این است که برغم خسارت بزرگ از دست رفتن شهید جمهور آیت الله رئیسی، ظرف ۴۰ روز انتخابات ریاست جمهوری در کشور برگزار شد.

وزیر کشور اظهار کرد: مرحله اول انتخابات در امنیت، سلامت، با رقابت فشرده و حضور مردم پای صندوق های رای برگزار شد و اکنون در آستانه برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست‌ جمهوری هستیم.

وی ضمن ابراز آمادگی در سراسر کشور به منظور برگزاری مرحله دوم انتخابات، اظهار کرد: بحث امنیت انتخابات توسط دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و قضایی تامین شده و ضروری است تا پایان نیز حفظ شود.

وحیدی با تاکید بر حفظ سلامت انتخابات، گفت: همانگونه که مرحله اول انتخابات در کمال سلامت برگزار شد این مرحله نیز به همین صورت با سلامت کامل برگزار می‌شود و نگاه ما به این حوزه حق‌الناسی است که بایستی رعایت شود.

وی ادامه داد: در بحث مشارکت نیز از مردم بزرگوار ایران اسلامی درخواست می‌کنیم با حضور پای صندوق‌های رأی، در تعیین سرنوشت خود سهیم باشند.

وزیر کشور با اشاره به رقابت سالم میان ۲ نامزد گفت: مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی در روند و فرایند انتخابات درخشان و استوار است و آنچه که مردم انتخاب کنند همان خواهد بود.

وزیر کشور در حاشیه سفر به اصفهان و بازدید از طرح تأمین آب استان اصفهان از دریای عمان گفت:آب مورد نیاز استان اصفهان از منابع درون استان از طرح‌های دیگر مدیریت استان است تا بخشی از نیاز آب مردم ما در استان اصفهان تأمین شود.

احمد وحیدی با اشاره به نیاز آبی استان اصفهان، افزود: تأمین آب استان اصفهان از مطالبات رهبر معظم انقلاب و مردم استان و براساس یک نیاز واقعی است.

وزیر کشور عنوان کرد: تلاش در راستای تأمین آب اصفهان در دولت شهید جمهور آیت الله رئیسی صورت گرفت که در نوع خود کم نظیر و بی‌نظیر است، البته در همه استان‌ها تلاش شد تا مسائل حوزه آب با نگاهی کارشناسی و جهادی رفع شود.

وی ضمن اشاره به طرح‌های تأمین آب در سراسر کشور در دولت سیزدهم، گفت: نهضت رفع تنش آبی در کشور ادامه دارد، در این خصوص تأمین آب آشامیدنی پایدار در همه شهر‌ها و روستا‌های ایران اسلامی در دستور کار جدی است.

وزیر کشور عنوان کرد: از احیای دریاچه ارومیه تا احیای تالاب‌های کشور با جدیت دنبال شد در اصفهان نیز با دستورات ویژه رئیس‌جمهور شهید، همت استاندار اصفهان و همکاری وزارت نیرو شاهد اتفاقات خوبی هستیم.

وحیدی ادامه داد: یکی از برنامه‌های تأمین آب استان اصفهان، انتقال آب دریای عمان به اصفهان است که اگر چه در گذشته مطرح شده بود، اما بعنوان امری دست نیافتنی و غیرممکن به آن نگاه می‌شد که با تلاش خوبی که در دو سال اخیر صورت گرفت پیشرفت‌های قابل توجهی دارد.

وزیر کشور اظهار کرد: بخش عمده‌ای از لوله‌های مسیر تأمین و لوله‌گذاری مسیر کارشناسی شده صورت گرفته و در ادامه نیز امید است سرعت اجرای طرح حفظ شود.

او ادامه داد: تأمین آب مورد نیاز استان اصفهان از منابع درون استان از طرحهای دیگر مدیریت استان است تا بخشی از نیاز آب مردم ما در استان اصفهان تأمین شود.

وحیدی گفت: از چند منبع، تأمین آب اصفهان دنبال می‌شود و امیدواریم نیاز مردم تأمین شود.

انتخابات مرحله نخست در ‌امنیت و سلامت کامل برگزار شد

وزیر کشور گفت: با توجه به ظرفیت جمهوری اسلامی نشان دادیم، توانستیم انتخابات ریاست‌جمهوری را در ۴۰ روز در کمال امنیت و سلامت با رقابت فشرده نامزد‌ها برگزار کرده و مرحله دوم نیز با امنیت خوبی توسط دستگاه‌های قضایی، اطلاعاتی و امنیتی پیگیری خواهد شد.

وزیر کشور با بیان اینکه رقابت میان کاندیدا وجود دارد و هر کدام صحبت‌هایی خود را می‌کنند، در این میان مردم‌سالاری دینی ما و قدرت، استواری و واقعی بودن آن می‌درخشد، تصریح کرد: ضوابط را هر دو نامزد به خوبی رعایت کرده‌اند، اما ‌کسانی هستند که از خارج کشور خط می‌گیرند تا برخی خطوط، ناامنی، ذهنی و بی‌ثباتی را القا کنند که از برنامه‌های دشمنان و معاندان است، ولی مردم ‌به آن اهمیت نخواهند داد.

وحیدی با بیان اینکه اینگونه تلاش‌ها کاملا تحت نظر دستگاه‌های اطلاعاتی است، اضافه کرد: از تمام ستادها نیز می‌خواهیم که اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند و به هیچ عنوان دست به تخریب نزنند تا انتخابات در فضای سالم برگزار شود.

وی با بیان اینکه دولت آیت‌الله رئیسی تاییدش را از مردم و رهبری گرفته و مردم در بدرقه تاریخی‌شان نگاهشان به این دولت را نشان دادند، گفت: این دولت اگر مورد نقد قرار گیرد بر‌اساس قانون در زمان معین می‌تواند مطالب خود را توضیح دهد، اما عشق مردم به آیت‌الله رئیسی مربوط به منش و عملکرد ایشان است که بحث شخصی نیست.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار