صدور مجوز رسمی راه اندازی خوابگاه شبانه روزی در چابهار

رئیس دانشگاه بین‌المللی چابهار گفت: مجوز رسمی برای تأسیس و راه اندازی خوابگاه شبانه روزی با پیگیری‌های هدفمند و نیاز سنجی تخصصی دانشگاه بین‌المللی چابهار در راستای ارتقای امکانات رفاهی دانش آموزان نخبه منطقه مکر ان صادر شد.

عبدالغفور بادپا اظهارکرد: این اقدام در راستای توسعه زیرساخت‌های آموزشی و رفاهی و ارتقاء سطح کیفی آموزش در منطقه صورت گرفته است.

وی افزود: دانشگاه بین‌المللی چابهار با فراهم کردن امکانات خوابگاهی استاندارد، قصد دارد به دانش‌آموزان مستعد و پرتوان فرصتی مناسب برای پیشرفت علمی همگام با عدالت آموزشی فراهم کند.

وی گفت: دریافت این مجوز گامی مهم در جهت تحقق اهداف بلندمدت دانشگاه در حوزه آموزش و پرورش است. امیدواریم با ارائه خدمات مناسب آموزشی و رفاهی به فرزندان نخبه این خطه از میهن اسلامی، سهم بسزایی در شکوفایی هرچه بیشتر این استعداد‌ها ایفا نماییم.

رئیس دانشگاه بین‌المللی چابهار تصریح کرد: این دانشگاه اقدام لازم برای تجهیز و آماده‌سازی خوابگاه را آغاز کرده است و انتظار می‌رود این خوابگاه تا پایان مردادماه سال جاری به بهره‌برداری برسد، چون تأثیر مثبتی بر جذب دانش‌آموزان برتر از سراسر کشور و حتی خارج از کشور دارد.

بادپا ادامه داد: دبیرستان پسرانه دانا و توانا از سال ۱۳۹۶ تاسیس شده و هر سال ۲۳۰ دانش آموز پذیرش می‌کند و نقش مهمی در قبولی دانش اموزان در دانشگاه‌های مختلف کشور دارد.

وی بیان کرد: در این خطه از ایران اسلامی این مدرسه می‌تواند در حوزه آموزش، محور تحول و رشد فردی و اجتماعی باشد و با بهره‌گیری از استعداد‌های نهفته، می‌توان نیروی محرکه‌ای برای زندگی ایجاد کرد.

وی بیان کرد: مجوز دبیرستان دخترانه دانا و توانا نیز اخذ شده که یکی از افتخارات مهم دولت برای توسعه علمی و آموزشی سواحل مکران است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه بین المللی چابهار با صعود ۱۶۱۰ پله‌ای در رتبه بندی “وبو متریک۲۰۲۴” به جمع هشت هزار و ۶۲۰ دانشگاه برتر جهان پیوست، خاطرنشان کرد: طبق گزارش منتشر شده پایگاه رتبه‌بندی “وبـومـتریک” (Webometrics) در سال ۲۰۲۴، دانشگاه بین المللی چابهار موفق شد در رتبه بندی جهانی با صعود یک هزار و ۶۱۰ پله ای، از رتبه ۱۰ هزار و ۲۳۰ در سال ۲۰۲۲، به رتبه هشت هزار و ۶۲۰ در سال ۲۰۲۴ ارتقا یابد.

رئیس دانشگاه بین المللی چابهار تصریح کرد: نظام رتبه‌بندی “وبومترک” بر اساس سه شاخص میزان اثرگذاری محتوای وب ۵۰ درصد، تعداد ارجاعات محققین پر استناد ۱۰ درصد و تعداد ارجاعات مقالات ۴۰ درصد رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان را انجام می‌دهد.

وی این موفقیت بزرگ را به تلاشگران عرصه علم و دانش در این دانشگاه اعم از مدیران، اعضای محترم هیئت علمی، یاوران علمی خدوم و دانشجویان عزیز تبریک گفت و افزود: تلاش مجدانه همه دست اندرکاران برای کسب جایگاه بهتر دانشگاه را در رتبه‌بندی‌های معتبر، مسئلت داریم.

برچسب ها: دانشگاه ، خوابگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار