بهای نفت به بالاترین میزان خود در ۲ ماه گذشته رسید

درپی تنش‌ها در غرب آسیا و تحولات چین و آمریکا، بهای نفت به بالاترین میزان خود در ۲ ماه گذشته رسید.

قیمت نفت به دلیل تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و نگرانی در مورد شروع سریع فصل طوفان در اقیانوس اطلس، پس از خارج شدن از آخرین محدوده تجاری خود، از بالاترین سطح در دو ماه گذشته فراتر رفت.

براساس گزارش الشرق، نفت خام برنت پس از افزایش ۱.۹ درصدی نزدیک به ۸۷ دلار در هر بشکه معامله شد، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت از ۸۳ دلار گذشت.

 در همین بحبوحه بود که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در حمله پهپادی که توسط حزب الله انجام شد، ۱۸ سرباز زخمی شدند که حال یکی از آنها وخیم است. همین دلیلی بود که از ترس شروع درگیری میان رژیم و حزب الله بازار نفت نیز ملتهب شد.

از سوی دیگر طوفان بریل به عنوان طوفان رده ۴ به جزیره Carriacou در دریای کارائیب رسیده است و این نگرانی را برانگیخته است که چنین رویداد اولیه‌ای می‌تواند نوید یک فصل طوفان خطرناک باشد که هنوز چند ماه تا اوج معمول خود فاصله دارد.

نفت به لطف حفظ اتحاد میان اعضای اوپک پلاس دستاورد‌های ماه گذشته خود را تثبیت می‌کند. معامله گران نیز احتمالا تقاضای بنزین را در تعطیلات روز استقلال آمریکا در روز پنجشنبه از نزدیک زیر نظر خواهند داشت و برخی با نگرانی در مورد چین، بزرگترین واردکننده نفت خام، پیش‌بینی‌هایی دارند زیرا ممکن است محدودیتی بر افزایش قیمت‌ها رقم بزند.

افزایش خرید و فروش در قراردادهای پیش فروش نفت خام موجب افزایش نوسان‌سازی ضمنی شده است. مدیران پولی به بازار نفت و فرآورده‌های پالایشی از جمله گازوئیل بازگشتند و اختلاف زمانی بین قرارداد‌های نفتی با سررسید‌های مختلف همچنان در حالت «پس‌فرماندهی» است که نشان‌دهنده روند صعودی قیمت‌ها است.

عوامل سیاسی همچون جنگ غزه و نیز جنگ اوکراین به دلیل نبود افق روشن برای پایان آنها و نیز نگرانی‌ها برای گسترش آن به سایر مناطق، همچنان از جمله عوامل بالقوه‌ای محسوب می‌شوند که می‌توانند بازار را به طور جدی تحت تاثیر قرار دهند. 

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار