مردد‌ها بخوانند

 بیاییم با حضوری معنادار و پرشور علاوه بر اینکه از انتخابات به عنوان فرصتی برای بالندگی نظام اسلامی استفاده می‌کنیم، خودمان برای خودمان تصمیم بگیریم و اجازه ندهیم دیگران در سرنوشت ما دخیل باشند.

اما تجربه نشان داده است رای ندادن باعث می‌شود گزینه‌ای بر مسند مسئولیت بنشیند که انتخاب اکثریت جامعه نبوده است که این امر خود تضعیف کننده است و از آنجاکه قرار است منتخب مردم با هر میزان رای در سرنوشت تمام جامعه نقش آفرینی کند، بنابراین نباید نسبت به حضور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح به منظور مشارکت در تعیین سرنوشت خویش بی‌تفاوت ماند.

در این میان کسانی هستند که همچنان بین رای دادن و رای ندادن مردد مانده‌اند، تصمیم این گروه که اتفاقا کم هم نیستند می‌تواند سرنوشت انتخابات و کشور را تغییر دهد، پس بهتر است هرچه زودتر تصمیم بگیرند و چه بهتر که این تصمیم حضور در پای صندوق‌های رای باشد، تصمیم سرنوشت‌سازی که اقشار مختلف مردمی که در انتخابات‌ها حضور فعال دارند بر آن تاکید می‌کنند.

رای بیشتر، نظام قوی‌تر

در همین رابطه محسن فیاضی از فرهنگیان شهرستان ساوه با اشاره به اینکه معایب رای ندادن به مراتب از رای دادن بیشتر است، گفت: دشمنان نظام از عدم حضور مردم در پای صندوق‌های رای خوشحال می‌شوند.

وی بیان کرد: اگر مردم حضور حداکثری در انتخابات داشته باشند علاوه بر تقویت اقتدار ملی موجب خواهند شد که فرد منتخب با قدرت بیشتری سکان مدیریتی کشور را عهده‌دار شود و پیام آن برای دشمن این است که ملت پای نظام و آرمان‌ها ایستاده‌اند.

فیاضی افزود: اگر رئیس جمهور آینده با رای بالای انتخاب شود به مراتب قدرت بیشتری در مجامع بین‌المللی برای دفاع از حقوق حقه ملت ایران خواهد داشت و دشمنان حساب ویژه‌ای روی ملت ایران باز کرده و از توطئه افکنی علیه مردم مایوس خواهند شد.

وی از آحاد مختلف مردم خواست تا با حضور پرشور در انتخابات و بررسی سوابق و کارنامه نامزد‌های انتخاباتی فردی را انتخاب کنند که دغدغه مردم را داشته و برنامه مدون و راهکار‌های لازم برای برطرف کردن مشکلات ارائه می‌کند.

او بیان کرد: آنهایی که رای نمی‌دهند تصور می‌کنند که راهی برای اعتراض در پیش گرفته‌اند در حالی که اشتباه است چرا که راه اعتراض به مشکلات، حضور در پای صندوق‌های رای و انتخاب فردی اصلح است تا بتواند مشکلات را برطرف کند.

فیاضی بیان کرد: به استناد قانون اساسی با برگزاری انتخابات اراده و تصمیم مردم به رسمیت شناخته می‌شود، به عبارتی حضور و مشارکت و انتخابات، راهکار اعمال اراده و تصمیم گیری است. رای ندادن موجب خواهد شد تا راهی باز شود و یک عده قلیل سکان اجرایی کشور را در دست بگیرند و برای همه حتی رای نداده‌ها تصمیم بگیرند. باید به افرادی که مردد هستند بگوئیم که رأی ندادن نیز خودش یک انتخاب است، انتخابی که باعث می‌شود دیگران بجای آنها تصمیم بگیرند.

راه ما تقویت جمهوریت و دموکراسی دین سالار فراجناحی است

محمدرضا علیزاده از مدیران رسانه و فعالان سیاسی ساوه نیز گفت: دشمنان این ملت که باعث و بانی تخریب ایران بوده و هستند راه درست را به ما نشان نمی‌دهند بلکه به دنبال به بیراهه کشاندن ملت هستند، اما حضور معنادار در انتخابات آنان را از ترفند‌های خود پشیمان خواهد کرد.

وی بیان کرد: راه ما تقویت جمهوریت و دموکراسی دین سالار فراجناحی است. بیاییم با حضور خود و رای، جمهوریت را تنها نگذاریم.

قهر با صندوق رای گرهی از مشکلات باز نخواهد کرد

مهدی‌نژاد ابراهیم کارمند یکی از بانک‌های ساوه نیز گفت: تضعیف وحدت و انسجام ملی، کاهش امید در جامعه، محروم شدن از حق مسلم در سرنوشت خویش، کاهش ضریب امنیتی کشور، انتخاب فردی بر خلاف نظر ما، شاد شدن دشمنان انقلاب و حل نشدن مشکلات کشور از نتایج رای ندادن است.

وی افزود: قهر با صندوق رای نه تنها گرهی از مشکلات باز نخواهد کرد، بلکه موجب خواهد شد که نتوان مطالبات مردم را برآورده کرد. علاوه بر آن جایگاه کشور در منطقه و جهان تنزل پیدا خواهد کرد.

نژادابراهیم تاکید کرد: در چنین شرایطی باید با حضور آگاهانه و عالمانه ضمن حضور حداکثری در انتخابات با دقت و حساسیت، بهترین انتخاب را داشته و به کسی رای دهیم که ملاک‌ها و مبانی و اصول انقلاب و ارزش‌های انقلابی را باور داشته و به آنها پایبند باشد.

اگر رای ندهیم افرادی مناصب کشور را به دست می‌گیرند که صلاحیت اداره کشور را ندارند

نادر گلشن حسینی از کسبه بازار نیز می‌گوید: علت آنکه حدود ۶۰ درصد مردم در پای صندوق‌های رای حاضر نشدند این است که رای دهندگان وقتی می‌بینند با رای خود تغییری در شرایط زندگی به ویژه معیشت و اقتصاد آنها حاصل نمی‌شود، علاوه بر اینکه خود رغبتی برای مشارکت در انتخابات ندارند دیگران را نیز منصرف می‌کنند.

وی رای ندادن را ضضر به شرایط کشور دانست و گفت: اگر رای ندهیم افرادی مناصب کشور را به دست می‌گیرند، که صلاحیت اداره کشور را ندارند و یا اصلا توان اجرای صحیح قوانین را ندارند. 

وی گفت: به آنهایی که هنوز تردید دارند در انتخابات شرکت کنند توصیه می‌کنم اگر در مرحله اول به هر دلیلی رای ندادید، در مرحله دوم حتما در پای صندوق‌های رای حاضر شوید تا اولا قدرت نظام را به رخ جهانیان بکشانید و ثانیا با رای دادن به فرد اصلح اعلام کنید که با رای خود اجازه نخواهید داد فردی که مناسب مدیریت اجرایی کشور نیست در این منصب قرار گیرد. رای ندادن شما موجب خواهد شد فردی که توان مدیریت کشور را ندارد انتخاب شود.

حضور حداکثری در انتخابات تضمین کننده اقتدار، امنیت، ارتقای قدرت و پایداری بین‌المللی کشور خواهد شد.

افرادی که هنوز تردید دارند در مرحله دوم انتخابات شرکت کنند بدانند که رای دادن راهکاری برای تحقق پیشرفت، ایجاد قدرت، تقویت امنیت و قرار گرفتن کشور در مسیر تحول و توسعه است. رای ندادن یعنی اجازه دهیم که دیگران برای ما انتخاب کنند و تصمیم بگیرند. بیایم با حضوری معنادار و پرشور علاوه بر اینکه از انتخابات به عنوان فرصتی برای بالندگی نظام اسلامی استفاده می‌کنیم خودمان برای خودمان تصمیم بگیریم و اجازه ندهیم دیگران در سرنوشت ما دخیل باشند.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.