قم دارای ۵۸۰ خانواده فرزند ۲ قلو و بیشتر است

مدیرکل بهزیستی قم گفت: در استان ۵۸۰ خانواده دارای فرزند ۲ قلو و بیشتر ثبت سامانه شده‌است که ۲ خانواده دارای چهار قلو، ۷۵ خانواده سه قلو و ۵۰۰ خانواده دارای فرزندان ۲ قلو از خدمات موردی و مستمر بهزیستی بهره‌مند هستند.

 سید صادق میرئی روز سه‌شنبه در جشن چندقلو‌ها و به مناسبت هفته تکریم خانواده در سالن سازمان ورزش و جوانان، گفت: طبق قانون تمامی خانواده‌هایی که فرزند سه قلو به بالا دارند و خانواده‌های دهک‌های یک تا هفت که دارای فرزندان ۲ قلو زیر هفت سال هستند بلافاصله تحت پوشش بهزیستی قرار می‌گیرند و از مستمری ماهانه بهره‌مند می‌شوند و علاوه بر این از سایر خدمات سازمان شامل کمک‌های بلاعوض و وام‌های کم بهره برای اشتغال نیز استفاده خواهند کرد.

مدیرکل بهزیستی قم  افزود: بهزیستی از سنوات قبل خدماتی را به خانواده‌های دارای فرزندان چند قلو ارائه می‌کرد که این خدمت به ویژه پس از سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و مصوبات مجلس و دولت نمود و رشد بیشتری داشته است.

میرئی با اشاره به نقش جمعیت و نفوس در اقتدار و توسعه پایدار کشور افزود: سازمان بهزیستی کشور به عنوان یکی از دستگاه‌های اصلی حمایت کننده از خانواده‌های دارای فرزند چند قلو و با هدف توسعه عدالت اجتماعی و تأمین رفاه اجتماعی این خانواده‌ها، برنامه حمایت از آنان را تدوین کرده‌است که امیدواریم با همکاری سایر دستگاه‌ها مسیر خود را طی کند و بتوانیم خدمات پایدارتر و کامل‌تری ارائه دهیم.

معاون فرهنگی اجتماعی و زیارت استانداری قم نیز در این همایش بر اهتمام همه دستگاه‌ها در بحث فرزند آوری و جوانی جمعیت تاکید کرد.

حجت الاسلام اسماعیل حسینی مقدم افزود: بحث جوانی و ازدیاد جمعیت از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری است و همه دستگاه‌ها خصوصاً صداوسیما موظف هستند با مستند سازی لحظات شیربن زندگی خانواده‌های چندقلو ضمن تجلیل از این پدران و مادران ایثارگر، موجبات تشویق جوانان به ازدواج و فرزندآوری را فراهم کنند.

او با اشاره به آخرین وضعیت استان قم در زمینه ازدواج، طلاق و فرزندآوری، خواستار اهتمام همه مدیران به مبحث فرزندآوری و جوانی جمعیت و افزایش میزان ازدواج و کاهش طلاق شد.

برچسب ها: بهزیستی قم ، دوقلو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار