صدور سندتک برگی برای ۸۰ درصد اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری

مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری گفت: ۸۰ درصد اراضی کشاورزی استان تثبیت مالکیت شده و سندتک برگی برای این اراضی صادر شده است.

علی اصغر سلیمان خرد بودن اراضی کشاورزی را یکی از مهمترین مشکلات صادر نشدن سند مالکیت اراضی کشاورزی دانست و اظهار داشت: با اصلاح قانون جدید، صدور سند مالکیت برای همه اراضی کشاورزی با هر مساحتی می‌شود.

سلیمانی افزود: پارسال ۵۰ هزار و ۴۷۹ فقره سند کاداستر در استان صادر شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ این تعداد بیش از ۳۴.۳ درصد افزایش داشت.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون نزدیک به ۴۰ هزار سند مالکیت اراضی مسکونی و ملکی دفترچه‌ای در دست مردم است که قبل از سال ۹۰ سند دفترچه‌ای صادر شده و باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود و سند تک برگی صادر شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری گفت: باتوجه به اینکه طبق مصوبه قانون حدنگاری ارائه خدمات به اسناد دفترچه‌ای امکان‌پذیر نیست از مردم درخواست می‌شود هرچه سریعتر نسبت به تعویض اسناد دفترچه‌ای به تک برگ اقدام کنند.

به گفته وی، پارسال ۲ هزار میلیارد ریال مطالبات بانک‌ها و مووسسات وصول شده است و این استان رتبه نخست در حوزه وصل مطالبات را داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار