کشف ۲۸ هزار دستگاه ماینر قاچاق در سطح کشور

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: دستگاه‌های ماینر کشف شده در هفته انتظامی سال جاری در مراسم امحا و آتش زدن کالاهای قاچاق معدوم و امحا خواهند شد.

 سردار حسين رحيمی در جلسه انعقاد تفاهم نامه اين پليس با شرکت توانير با تاکيد بر همکاری و تلاش مضاعف پليس امنيت اقتصادی در سراسر کشور با شرکت توانير در راستاي جمع آوری و جلوگيری از استفاده از دستگاه های استخراج رمز ارزی که حجم بالایی از برق توليدی را استفاده می کنند و موجبات قعطي برق و زحمت را برای هموطنان به دنبال دارد، بيان داشت: در سال ۱۴۰۲ و سه ماهه اخير نزديک به ۲۸ هزار دستگاه ماينر قاچاق و غير مجاز در سطح کشور کشف و جمع آوری شده است.

رئيس پليس امنيت اقتصادی با اشاره به اينکه از اين تعداد ماينر کشف شده بيش از ۱۷ هزار مورد آن قبل از استفاده و بهره برداری،  کشف و جمع آوری و مابقی ماينرهای کشف شده در حال استخراج رمز ارز و استفاده بودند، عنوان داشت: هموطنان گرامي براي همکاری با پليس امنيت اقتصادی می توانند اطلاعات و اخبار خود را در خصوص مقابله با اين موضوع با شماره ۰۹۶۳۰۰ در ميان بگذارند.

سردار رحيمی با تاکيد براينکه اجراي اين گونه برنامه ها دفاع از حقوق شهروندان و مقابله با متخلان و مجرمان است، اعلام داشت: دستگاه‌های ماينر کشف شده در هفته انتظامی سال جاری در مراسم امحا و آتش زدن کالا قاچاق معدوم و امحا خواهند شد.

در اين جلسه رجبی مشهدی با اشاره به اينکه کساني که به صورت غير مجاز از دستگاه‌های رمز ارز استفاده مي کنند در واقع حقوق ساير هموطنان را تضييع می کنند، گفت:استفاده از ماينرهای موجب اخلال در شبکه توزيع و ناپايداری شبکه برق کشور می شود.

وی با اشاره به همکاری شرکت توانير و پليس امنيت اقتصادی در خصوص برخورد با  ماينرهای قاچاق گفت:برای متخلانی که از دستگاه های ماينر استفاده می کنند جرايم و مجازات سنگينی پيش بينی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار