نوسازی ۴ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی بافت‌های فرسوده در اردبیل

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل از نوسازی چهار هزار و۷۰۰ واحد مسکونی در اردبیل خبر داد.

صمد علامه گفت: از ابتدای دولت سیزدهم برنامه‌ها و اقدامات خوبی در راستای تولید مسکن و همچنین حمایت از نوسازی واحد‌های مسکونی در بافت‌های فرسوده و ناپایدار شهری انجام گرفته است.
سرپرست معاونت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۰ با عنایت به تبیین مشوق‌ها و سیاست‌های شرکت بازآفرینی شهری ایران و حمایت و هدایت‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در خصوص تشویق ساکنان بافت‌های فرسوده به نوسازی خانه‌های خود بالغ بر ۴۷۰۰ نوسازی واحد مسکونی در دولت سیزدهم در سطح استان تاکنون نوسازی و مقاوم سازی در این محلات انجام گرفته است.
به گفته او، از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲نوسازی تعداد ۹۱۴ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده و ناپایدار شهری به مرحله عقد قرارداد رسیده است.
علامه افزود: طی این مدت به تعداد یکهزار و ۷۴۴ متقاضی جهت دریافت تسهیلات نوسازی و مقاوم سازی واحد‌های مسکونی در مناطق فرسوده شهری به بانک مسکن معرفی شده است.
او به پروژه‌های خاتمه یافته اشاره کرد و گفت: احداث مدرسه شش کلاسه دره حسنعلی در شهر مشکین شهر با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال، هدایت آب‌های سطحی زیر نهر تراب در شهر پارس آباد با صرف ۵۰ میلیارد ریال اعتبار و احداث پل طاقی شهر کوثر به ارزش ۵۰ میلیارد ریال از اقدامات انجام گرفته در حوزه بازآفرینی بوده است.
عضو ستاد بازآفرینی شهری استان در ادامه افزود: پیاده راه سازی پروژه شهید قدرتی شهر خلخال با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال، احداث سالن ورزشی محله ایران آباد و همچنین احداث ساختمان کلانتری، احداث شبکه آب شرب و احداث خانه سلامت اجتماعی در محله گلمغان شهر اردبیل با صرف ۱۸۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.