مواضع نامزد‌های انتخابات در مناظره رودرو عیان‌تر شد

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: نظرات و مواضع کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری در مناظره رودرو بیشتر عیان شد.

احمد نادری، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره ارزیابی مناظره اول دور دوم رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری، اظهار کرد: کیفیت این مناظره نسبت به مناظره‌های قبلی و ۶ نفره کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری بالاتر بود، چرا که مدل مناظره این بار مقداری پخته‌تر شده بود. از سوی دیگر تعداد کاندیدا‌ها دو نفر شده است و تقابل دیدگاه‌ها در این نوع مناظره راحت‌تر نشان داده شد.

کاندیدا‌های انتخابات درباره موضوعات اساسی کشور شفاف صحبت کنند

وی بیان کرد: البته باید هم کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری و هم صدا و سیما خیلی شفاف‌تر سراغ یکسری از موضوعات اساسی کشور بروند. مجری مناظره هم باید مداخله بیشتری کند، تا کاندیدا‌ها از مسیر خارج نشوند و صرفاً مطالبی را مطرح نکنند که اعضای ستاد‌های انتخاباتی‌شان به آنان گفته‌اند. کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری باید به گونه‌ای درباره مسائل اساسی کشور سخن بگویند که مردم بتوانند پاسخ سوالات خود را بگیرند و بهتر بتوانند تصمیم بگیرند.

نادری متذکر شد: در مجموع و به ویژه در لحظات پایانی، مناظره نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری خیلی گرم شده بود و نظرات و مواضع کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری بیشتر عیان شد و این رویه باعث می‌شود که مردم بهتر بتوانند تصمیم‌گیری کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به اعتقاد بنده مناظره‌ها بهتر شده بود، گفت: البته صدا و سیما باید در برنامه مناظره انتخاباتی چالشی‌تر برخورد کند، به این معنا که باید در سوالات بیشتر سراغ موضوعاتی برود که اساسی و مربوط به زندگی مردم است و کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری را باید در موضع پاسخ دادن به این سوالات مهم قرار دهد.

نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری دو نگاه مختلف دارند

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ارزیابی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری و مواضع آنان، تصریح کرد: در کل نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری دو نگاه دارند؛ یکی به ظرفیت‌های داخلی توجه دارد و نگاه دیگری به خارج است.

وی توضیح داد: دیدگاه‌های خود پزشکیان خوب و عدالت‌محور است، اما غلبه ستادهایش بر او بسیار پررنگ است. نگاه ستاد‌های انتخاباتی پزشکیان کاملاً نئولیبرال است و آنان حامی ذیل غرب قرار گرفتن، نگاه به خارج و نگاه ذلیلانه هستند. اغلب اعضای ستاد پزشکیان همان افرادی هستند که در ستاد حسن روحانی بودند و اصرار دارند که دولت سوم روحانی تشکیل شود. گفته و نگاه این افراد در گفته‌ها و مواضع پزشکیان نمود پیدا کرده است. در واقع یک نگاه، نگاه خود پزشکیان است و یک نگاه هم مربوط به اعضای ستاد انتخاباتی او است و این دو نگاه باعث شده است که پزشکیان دچار تعارض شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از سوی دیگر، جلیلی نگاه به داخل و نگاه کارشناسانه دارد که نشان‌دهنده بررسی‌های عمیق و کارشناسانه او و تیمش است که به اعتقاد بنده این نگاه بهتر و کارشناسانه‌تر است.

نادری تاکید کرد: پیشنهاد بنده آن است که مجری برنامه مناظره‌های انتخاباتی باید روی این تناقض‌ها دست بگذارد و این مسائل را برجسته کند و کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری را مجبور به پاسخگویی کند تا مردم ما بتوانند بهتر تصمیم بگیرند.

منبع: مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۲ تير ۱۴۰۳
واضح است
دکتر جلیلی
تردیدی نیست که نباید دولت روحانی تشکیل شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۲ تير ۱۴۰۳
آخه تو چی میفهمی بچه؟!
آخرین اخبار