۲۱ هزار خودرو حادثه ساز در پایتخت اعمال قانون شدند

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در سه ماهه اول امسال ۲۱ هزار دستگاه انواع وسیله نقلیه حادثه ساز اعمال قانون شده‌اند.

سرهنگ علی اصغر شریفی روز سه‌شنبه در خصوص آمار اعمال قانون‌های تخلفات حادثه ساز در تهران افزود: از این آمار ۱۰ هزار اعمال قانون مربوط به سرعت و سبقت غیرمجاز و پنج هزار مورد آن مروبط به نقص فنی در سامانه روشنایی، دنده عقب در بزرگراه‌ها است.

وی همچنین از توقیف بیش از سه هزار دستگاه خودرو در پارکینگ و ۱۰ هزار جریمه به دلیل سرعت و سبقت غیرمجاز در بزرگراه‌ها نیز خبر داد.

به گفته‌ سرهنگ شریفی، دو نوع توقیف وسیله نقلیه در دستور کار پلیس قرار دارد که یکی مربوط به توقیفات ساعتی است که اگر وسیله نقلیه‌ای مقدار کمی از سرعت مجاز تخطی کرده باشد می‌توان آن را در حاشیه بزرگراه متوقف کرد و به اصطلاح توقیف ساعتی نامیده می‌شود.

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: در سه ماهه سال جاری در شهر تهران بدلیل ارتکاب تخلفات حادثه ساز، تعداد پنج هزار و ۶۸۵ دستگاه وسیله نقلیه توسط همکارانم توقیف ساعتی شده و حدود سه هزار و ۴۲۰ فقره خودرو نیز به پارکینگ‌ها منتقل شدند.

۲۱ هزار خودرو حادثه ساز در پایتخت اعمال قانون شدند

سرهنگ شریفی تاکید کرد: بزرگراه‌هایی چون همت، بابایی، یادگار امام حداکثر سرعت ۹۰ کیلومتر است که رانندگان جوان بیشترین تخلفات را در بزرگراه‌های پایتخت دارند.

وی گفت: متاسفانه رانندگان که بیشتر آنها قشر جوان هستند با سرعت‌های غیر مجاز و بیش از حد تعیین شده مانند ۱۶۰ کیلومتر در ساعت در معابر بزرگراهی تردد می‌کنند که پلیس نامحسوس بخاطر حفظ جان آنها و دیگر کاربران ترافیک از ادامه حرکت آنان جلوگیری بعمل می‌آورد و علاوه بر جریمه و توقیف وسیله نقلیه، این خودروها را به پارکینگ منتقل می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار