فعالیت‌های مفید اداره صنعت، معدن و تجارت اشکذر برای موفقیت پایدار

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اشکذر گفت: فعالیت‌های مختلف در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت برای موفقیت اشکذر در این زمینه‌ها انجام شده است.

دهقانی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اشکذر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در حوزه صنعت سوخت ماشین آلات واحد‌های صنعتی در این شهرستان تامین شده همچنین شناسایی واحد‌های تولیدی فعال و نیمه فعال جهت معرفی به استان برای دریافت تسهیلات صورت گرفته است.

او بیان کرد: در حوزه صنعت معرفی اولویت‌های سرمایه‌گذاری و هدایت سرمایه گذاران نیز برای راه اندازی صنایع غیر آلاینده، کم آبخواه و دانش بنیان نیز به همت اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اشکذر انجام شده است.

دهقانی اظهار داشت: در حوزه معدن نیز شناسایی برداشت‌های غیر مجاز و ارسال گزارش آن به مرکز استان همچنین در حوزه تجارت نیز برای واحد بازرگانی خارجی نیز قسمتی از امور مربوط به صدور و تمدید کارت بازرگانی در این شهرستان صورت گرفته است.

او بیان کرد: برای واحد بازرگانی داخلی نیز نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا و نمایشگاه‌های تخصصی برگزار شده همچنین حراج و فروش‌های فوق العاده در روز‌های خاص در این شهرستان انجام شده است.

دهقانی اظهار داشت: برنامه ریزی‌های لازم در خصوص تامین کالا، حذف واسطه‌ها و عرضه کالا با قیمت مناسب به مردم به وسیله دریافت نمایندگی انواع کالاها، عرضه مستقیم کالا و ... نیز در اشکذر صورت پذیرفته است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اشکذر گفت: صدور جواز تاسیس انبار و سردخانه و برآورد ظرفیت و ذخیره سازی کالا همچنین کار‌های مربوط به سامانه جامع تجارت نیز در این شهرستان انجام شده است.

او تصریح کرد: کار‌های مربوط به سامانه جامع انبار‌ها و برگزاری جلسه‌های کارگروه تنظیم بازار و تعیین نرخ کالا و خدمات اولویت یک همچنین انتخابات اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی و جلسه‌های کمیسیون نظارت نیز در این شهرستان صورت گرفته است.

او بیان کرد: برای واحد اصناف رسیدگی به مشکلات صنفی اتحادیه‌ها و اتاق اصناف همچنین نظارت بر روند صدور پروانه فعالیت اتاق اصناف و اتحادیه‌ها و بازرسی و حسابرسی از اتاق اصناف و اتحادیه‌ها در اشکذر انجام شده است.

دهقانی ادامه داد: ساماندهی واحد‌های صنفی بدون پروانه کسب با همکاری تشکل‌های صنفی و نیروی انتظامی و صدور اعتبار نامه تشکل‌های صنفی همچنین امور مربوط به ایجاد شهرک‌های صنفی و صدور، تمدید و ابطال پروانه کسب ایثارگری نیز در شهرستان اشکذر صورت پذیرفته است.

او بیان کرد: تایید و نظارت بر نرخنامه‌های تصویبی کالا و خدمات و شناسایی و معرفی واحد‌های صنفی تولیدی برای دریافت تسهیلات همچنین تامین سوخت ماشین آلات واحد‌های صنفی نیز در شهرستان اشکذر انجام شده است.

دهقانی گفت: برای واحد فروش نیز نظارت بر عملکرد شرکت‌های تعاونی و خصوصی فرش دستباف همچنین شناسایی استعداد‌ها و توانمندی‌ها در حوزه فرش دستباف در اشکذر صورت گرفته است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اشکذر اظهار داشت: صدور و تمدید کارت قالیبافی همچنین معرفی قالیبافان به بیمه تامین اجتماعی و پرداخت تسهیلات به کلیه‌ی واحد‌های تولیدی مشاغل خانگی در ۵۹ رشته در این شهرستان انجام شده است.

او بیان کرد: صدور مجوز کارگاه‌های قالیبافی و خیاطی همچنین بازرسی مشترک با تامین اجتماعی برای نظارت بر بیمه شدگان این حوزه‌ها به همت اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اشکذر صورت گرفته است.

دهقانی اظهار داشت: در حوزه نظارت و بازرسی نیز نظارت بر واحد‌های تولیدی، فروشگاه‌های بزرگ و شرکت‌های تعاونی در اشکذر انجام شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اشکذر گفت: همکاری با واحد بازرسی اتاق اصناف برای نظارت بر واحد‌های صنفی همچنین رسیدگی به شکایت‌های کتبی و گزارش‌های مردمی ارسالی از سامانه ۱۲۴ نیز در این شهرستان صورت پذیرفته است است.

او ادامه داد: گشت‌های مشترک در خصوص کشف، ضبط و جمع آوری کالای قاچاق همچنین تهیه و تنظیم گزارش‌های اقتصادی در خصوص قیمت ۲۹ قلم کالای اساسی همراه با علل افزایش، کاهش و پیش بینی وضعیت آینده این کالا‌ها انجام شده است.

دهقانی گفت: جذب و استفاده از توان ناظران افتخاری نامحسوس برای نظارت بر بازار همچنین بررسی و اعلام قیمت‌های غیرواقعی درج شده بر روی انواع کالا و ارسال به واحد تولیدی برای اصلاح نیز در اشکذر صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار