سرمایه‌گذاری ۶۰ همتی بخش خصوصی در بنادر کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در طی سه سال گذشته ۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی برای ارتقای ظرفیت‌های بندری و دریایی کشور انجام شده است.

علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و معاون وزیر راه و شهرسازی در برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر با بیان اینکه توسعه در بسیاری از بخش ها به ویژه در بخش بندری و دریایی  تنها از طریق ورود بخش خصوصی  امکان‌پذیر خواهد بود،  گفت: در صورتی که دولت از فرصت هایی که بخش خصوصی  ایجاد می کند استفاده نکند  در حوزه تولید و ايجاد زیرساخت ها عقب می ماند.

وی ادامه داد:  در طول سه سال گذشته  با حمایت های رئیس جمهور شهید  سازمان بنادر اقدامات خوبی در حوزه زیرساخت های دریایی و بندری برای بخش خصوصی فراهم کرد و توانست از فرصت های سرمایه گذاری بخش خصوصی استفاده کند.

 صفایی گفت: ساخت بندر و  ایجاد موج شکن هزینه های زیادی دارد  و بخش خصوصی  به تنهایی از عهده آن برنمی آید و ما به عنوان دولت سیزدهم  زیرساخت های لازم را فراهم کرده و در اراضی امکانات زیربنایی از جمله آب، برق و گاز را فراهم کرده ایم.

مدیر عامل سازمان بنادر اظهار کرد: تعدادی از مشوق ها را در این بخش فراهم کرده و تحول خوبی را در حوزه  زیرساخت های دریایی و بندری فراهم کرده ایم به طوری که در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان قرارداد با بخش خصوصی منعقد کرده ایم.

او بیان کرد: پیش از ورود دولت سیزدهم کل سرمایه گذاری که دولت توانست در بخش خصوصی جذب کند تنها ۲۰ همت بود.

صفایی اظهار کرد: در بخش بنادر بزرگ هم سرمایه گذاری خوبی صورت گرفت و در بخش  بنادر کوچک و محلی هم  از سرمایه گذاری های محلی  و دولتی استفاده شد و در بنادر محلی از جمله سیرک، اروندرود کنار، بوموسی  و بندر خمیر دولت در کنار بخش خصوصی ورود کرد و در حال حاضر این بنادر با استفاده از ظرفیت های بومی و محلی اداره می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سازمان بنادر موانعی در این بخش نمی بیند و در حال حاضر از سرمایه گذاری بخش خارجی هم استفاده شده و تا یک ماه آينده هم قرارداد سرمایه گذاری با سه کشور خارجی جدید امضا می شود. 

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: بنادر ، دریانوردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار