عبدی: عیار گاریدو بعد از بستن نفرات پرسپولیس مشخص می‌شود

بازیکن سابق پرسپولیس گفت: تیم خوب باید دست گاریدو بدهند که آن موقع عیارش مشخص می‌شود.

بهادر عبدی بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس درباره انتخاب گاریدو به عنوان سرمربی سرخپوشان اظهار کرد: مسئولان باشگاه بعد از مشورت با صاحب نظران به این نتیجه رسیدند که گاریدو مربی هست که به درد پرسپولیس می‌خورد و امیدوارم این انتخاب خوبی باشد.

عبدی درباره اینکه شورای برون مرزی هنوز مجوز ورود گاریدو را صارد نکرده است، گفت: قانونی که برای همه تیم‌های یکسان است و هر مربی و بازیکن خارجی که بخواهد وارد لیگ ایران شود باید از یکسری از فیلتر‌ها عبور کند و یکسری تاییدیه‌ها باید بگیرد و این به مدیریت باشگاه ارتباط پیدا نمی‌کند و این مراحل اداری است که باید طی شود و امیدوارم اگر مشکلی نباشد این کار‌ها انجام می‌شود. امسال وقت به اندازه کافی هست و یکی از سال‌هایی است که کمبود وقت وجود ندارد، چون اقداماتی خوبی فدراسیون فوتبال کرده است. اگر دامنه دار باشد و تبصره به قراردا‌ها  نیاید.، خوب است به هر حال به خاطر تجهیز استادیوم‌ها و  نصب دوربین VAR تیم‌ها زمان کافی برای آماده سازی دارند  و امیدوارم پرسپولیس مشکلی پیدا نکند.

او درباره اینکه به نظرش گاریدو در پرسپولیس موفق خواهد بود، گفت: فوتبال امروز ورزش لحظه‌ها است و باید صبور کنیم تا ببینیم چه تیمی قرار است برای این  مربی بسته شود. به نظرم ۲، ۳ بازیکن تاثیرگذار و کلیدی از سرخپوشان جدا شدند و  هر مربی بزرگ حتی گواردیولا ۳ بازیکن تاثیر گذارش را از او بگیرید به مشکل بزرگی در طول فصل  برخورد می‌کند.  باید ببینیم که نقل و انتقالات به چه صورت پیش می‌رود و تیم خوب باید دست گاریدو بدهند که آن موقع عیارش مشخص می‌شود. اگر نتوانیم جایگزین خوبی برای بازیکنان باکیفیت تیم پیدا کنیم آن موقع نباید از مربی هم انتظار داشته باشیم.  باکیفیت تیم پیدا کنیم. هر چقدر مربی باکفیت خارجی نه تنها تیم پرسپولیس سایر تیم‌ها هم به ترکیب تیم خود اضافه کنند در آن صورت باعث افزایش کیفیت لیگ ما می‌شود.

عبدی درباره احتمال جدایی  دانیال اسماعلیی فر، علیرضا بیرانوند و مهدی ترابی از پرسپولیس گفت: بیرانوند یکی از بهترین دروازه بانان آسیا هست. همچنین مثال  مهدی ترابی در لیگ امسال وجود ندارد و او در سطح جهانی است.. بازیکنی که می‌تواند  یک به یک را خوب انجام بدهد و  او یکی از ستارگان بزرگ لیگ است. من بیست سال است که در فوتبال هستم و به نظرم بازیکنان بزرگ هم از تیم پرسپولیس می‌روند. با وجود اینکه ستارگانی از پرسپولیس جدا شدند، اما پرسپولیس به قهرمانی‌های خود ادامه داد. جدایی این  ۳ بازیکن قطعی نشده است و امیدوارم  این اتفاق نیفتد و این بازیکنان بمانند و هر تصمیمی بگیرند باید به آن احترام گذاشت. با این حال امیدوارم  این اتفاق نیفتد و بازیکنان بیایند و کار انجام بدهند. امیدوارم این ۳ بازیکن در پرسپولیس بمانند. به نظرم باید بگذاریم تا گاریدو به ایران بیاد و کار خود را انجام بدهد. اگر این بازیکنان از پرسپولیس رفتند باید طوری برخورد کنیم که راه برای بازگشت این نفرات  وجود داشته باشد. تیم پرسپولیس عادتش است که ستاره از دست می‌دهد، اما دوباره بازیکنان می‌آیند.

بازیکن سابق پرسپولیس درباره پیش بینی اش از نتایج دوومیدانی گفت: پرسپولیس جذابیتی دارد و دیدید در این سال‌ها بازیکنان دوست دارند به سرخپوشان بپیوندند و آنها دوست دارند در پرسپولیس باز کنند. من می‌دانم برخی از بازیکنان حاضرند که کمتر از مبلغ قرارداد فعلی خود بگیرند و به پرسپولیس بروند. بازیکنان باید به فکر ۱۰، ۱۵ سال بعد خود هم باشند. در کمتر تیمی می‌شود که افتخاراتی به دست آورد. مطمئن باشید این پیشنهادات نسبت به پول‌های نجومی ارجحیت دارد و باعث جذب بازیکن بزرگ هم در این تیم می‌شود و در فصل نقل و انتقالات ۲، ۳ بازیکن باکیفیت جذب می‌شوند و چند بازیکن تاثیرگذار به سرخپوشان اضافه می‌شوند.

او درباره اینکه بازیکنان ما آن قدر باکیفیت هستند که پیشنهاد تنجومی دریافت کنند، گفت: من فکر می‌کنم این موضوعی است که مدیران فدراسیون باید  به دنبال جذب دروازه بان و سایر پست‌ها باشد. به هر حال سیاست مدیران مختلف هست که هزینه  ورزشکاران خود را تامین کند. در منچستر سیتی هم می‌بینیم که یک بازیکن ۳۰ میلیون تومان ارزش دارد. اگر بگوییم که بازیکنان ما ارزش چنین رقم‌هایی را دارند به نوعی بی اخلاقی محسوب می‌شود. هیچ حوزه‌ای به اندازه فوتبال نمی‌تواند شادابی را به مردم ایران هدیه بدهد.

عبدی درباره اینکه تیم پرسپولیس باید در چه پست‌هایی بازیکن بگیرد، گفت: ما در بطن باشگاه نیستیم تا ببینیم که چه اتفاقاتی رخ داده است و شاید در این ۱۰، ۱۵ روزه بازیکنان دیگر هم از پرسپولیس جدا شوند و تمرکز سرمربی و کادر مدیریتی باید این بادشد که چرا تایید صلاحیت نشد.

خبرنگار: مریم طایفه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار