امانت کتاب در مهاباد ۳۵ درصد افزایش یافت

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد گفت: ۱۱ هزار عنوان کتاب طی سه ماهه اول امسال به اعضای کتابخانه‌های این شهرستان امانت داده شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش ۳۵ درصدی را نشان می‌دهد.

حسن سالاری رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد با بیان اینکه ۱۱ هزار عنوان کتاب طی سه ماهه اول امسال به اعضای کتابخانه‌های این شهرستان امانت داده شده گفت: همچنین امسال در مجموع ۶۸۰ نفر برای عضویت در کتابخانه مهاباد ثبت‌نام کردند که با احتساب آن هم اکنون بیش از ۴ هزار نفر، عضو کتابخانه‌های عمومی این شهرستان هستند.

وی با بیان اینکه امسال همچنین بیش از ۳۳۵ عنوان کتاب در قالب ۳۷۷ جلد از طرف خیّران، شهروندان و علاقه‌مندان به مطالعه به کتابخانه‌های عمومی مهاباد اهدا شده، افزود: این کتاب‌ها پس از تایید و استعلام و ثبت در سامانه، بر اساس نیاز در قفسه‌ها قرار می‌گیرند تا اعضا و علاقه‌مندان بتوانند از آنها استفاده کنند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد بیان کرد: هم اکنون ۵ کتابخانه عمومی و مشارکتی شامل ۳ کتابخانه عمومی و ۲ کتابخانه مشارکتی در این شهرستان فعال است و در آنها انواع کتاب با موضوع‌های متنوع و منابع مرجع، منابع دیداری و شنیداری و لوح فشرده نگهداری می‌شود.

سالاری بیان کرد: هم اکنون ۶۶ هزار و ۳۶۷ عنوان کتاب در قالب ۹۳ هزار و ۷۶۹ نسخه در کتابخانه‌های عمومی سطح شهرستان موجود است.

وی با اشاره به اینکه سرانه کتابخانه‌ای در این شهرستان ۱.۲ مترمربع برای هر ۱۰۰ نفر است، یادآور شد: مهاباد تاکنون ۲ بار توانسته در سطح کشور عنوان «شهر خلاق کتاب» را به خود اختصاص دهد و سه روستای این شهرستان در ادوار مختلف به عنوان روستای دوستدار کتاب معرفی شدند که این امر نشان‌دهنده اهمیت کتاب و مطالعه نزد مردم فرهنگ‌دوست مهاباد است.

شهرستان مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.