تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در نتیجه کنکور

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: دانش آموزانی که امسال در کنکور شرکت می‌کنند، نمره دروس نهایی دوازدهم آن ها در کنکور تاثیر قطعی دارد.

الماسی درباره تاثیر شرط معدل امتحانات نهایی و سوابق تحصیلی در کنکور گفت: براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، سوابق تحصیلی و نمرات نهایی امتحانات سال پایانی دانش آموزان در دوره متوسطه به صورت قطعی در نتیجه کنکور داوطلبان تاثیر گذار است و رتبه نهایی کنکور آن ها را تغییر می‌دهد.

وی در خصوص مفید بودن سوابق تحصیلی و نمرات آزمون نهایی در کنکور گفت: تاکنون که این شیوه تاثیر مثبت و مستقیمی داشته است، چون یکسری از دروس اصلا در کنکور در نظر گرفته نمی‌شود. دانش‌آموزان قبلا باید دروس عمومی مثل دین و زندگی، عربی، زبان و فارسی را تست و آزمون می‌دادند و درصد داشت، اما اکنون این دروس از کنکور حذف شده و دانش‌آموز در کنکور آزمون نمی‌دهند.

وی ادامه داد: نحوه تاثیر معدل در کنکور سال‌های اخیر به صورت تاثیر مثبت بود. بدین معنی که اگر دانش آموزی معدل مناسبی داشت، نمره او بر روی سوابق تحصیلی لحاظ می‌شد و دانش آموزانی که نمرات مناسبی در امتحانات نهایی نداشتند، معدل آنها بر روی رتبه نهایی لحاظ نمی‌شد. اما در حال حاضر تاثیر معدل به صورت قطعی محاسبه می‌شود و تمامی نمرات دانش آموزان بر روی رتبه نهایی آنها در کنکور محاسبه خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اظهار کرد: بنابراین باید بر روی تک تک نمرات خود تمرکز لازم و برنامه ریزی دقیقی داشته باشند. لازم است توجه به دروس ارائه شده در مدرسه و درک عمقی مفاهیم و گذر از شیوه‌های تست زنی مورد توجه دانش آموزان قرار بگیرد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش ادامه داد: دانش آموزانی که امسال در کنکور شرکت می‌کنند، نمره و سوابق دروس نهایی دوازدهم آنها در کنکور تاثیر دارد، کنکور ۱۴۰۴ سال‌های یازدهم و دوازدهم و کنکور سال ۱۴۰۵ هر سه پایه مد نظر خواهد بود. به همین منظور است که امتحانات پایه دهم دانش آموزان سال جاری به صورت نهایی برگزار می شود. پس این طور نیست که دانش‌آموزی کنکور می‌دهد دیگر نهایی‌اش مهم نباشد، امتحان نهایی‌اش تاثیر مستقیم و دارای ضریب قطعی است.

وی افزود: لازم است دانش آموزان برای دستیابی به رتبه‌های مطلوب در رشته تحصیلی خود و با اتکاء به نمرات کسب شده در امتحانات نهایی در کنکور شرکت کنند، به عنوان مثال اگر دانش‌آموزی تجربی باشد در کنکور ریاضی سوابق تحصیلی لازم را ندارد، رتبه خوبی کسب نخواهد کرد. البته این بدین معنی نیست که راهکار مناسبی نداشته باشد، برای کسب رتبه مطلوب باید ایجاد سابقه کرده و درس‌های مربوط به رشته‌ای را که می‌خواهد کنکور دهد را به صورت نهایی امتحان دهد تا برایش سابقه ایجاد شود و بتواند امتیاز لازم را کسب کند.

الماسی در ادامه اظهار کرد: برای دانش آموزان فارغ‌التحصیل سنوات گذشته که امتحانات نهایی در پایه‌های دهم و یازدهم نداشتند یا مایل هستند در رشته‌ای غیر از رشته تحصیلی خود در کنکور شرکت کنند، در قالب ایجاد سابقه دروس رشته مورد نظر را دوباره امتحان می‌دهند و باید نمره بیاورند تا تراز مناسب را کسب کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.