مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: بیشترین علت آتش سوزی در مناطق استان ناشی از عوامل انسانی است.

 داود میرشکار مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به عوامل انسانی در حریق مناطق گفت : تحقیقات نشان داده که بیشتر از ۹۰ درصد عامل آتش سوزی ها انسانی بوده است.

وی افزود: برای کاهش این آسیب باید آموزش کشاورزی را به جدیت پیگیری نمود و برای فرهنگ سازی ، تاثیر گذاری و تغییر نگرش در این حوزه کارهای آموزشی را دنبال کرد و جایگزین های مناسب برای آن ایجاد نمود.

میرشکار افزود: هرچند فصل برداشت گندم در استان تمام شده ، ولی در پاییز همزمان با وارونگی هوا شاهد برداشت شلتوک برنج در استان خواهیم بود و باید برای پیشگیری از سوزاندن مزارع به دنبال ایده های خلاقانه جهت تبدیل پسماندها به محصولات با صرفه اقتصادی باشیم.

او خواستار مشارکت خانه های فن آور استان در جهت یافتن روش های نوین در پیشگیری از سوزاندن پسماندهای کشاورزی شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: سوزاندن مزارع، فقط به آتش سوزی کاه و کلش ختم نمی‌شود، بلکه به جنگل ها و مراتع هم آسیب می‌رساند و برای مهار این آسیب نیاز به مشارکت بین بخشی هستیم و اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان آمادگی دارد تا در زمینه آموزش ، کارشناسان اداره کل در خصوص آسیب های آتش سوزی ها مشارکت داشته باشند و آموزش های لازم داده شود.

در این جلسه نمایندگانی از منابع طبیعی ، سازمان صنعت و معدن استان ، جهادکشاورزی ، صدا و سیما و مدیریت بحران استانداری گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای کاهش سوزاندن کاه و کلش ارائه نمودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.