آزمایشگاه دوام بتن در واحد تولیدی سیمان در قم افتتاح شد

مدیرکل استاندارد قم گفت: آزمایشگاه دوام بتن در یک واحد تولیدی سیمان در قم با حضور جمعی از مسئولان استاندارد و کارشناسان صنایع ساختمانی و معدنی افتتاح شد.

محمد هادی سماواتی گفت: آزمایشگاه دوام بتن در این واحد که کلنگ زنی آن در اواخر سال ۱۴۰۲ انجام شده بود با تامین امکانات و تجهیزات لازم برای انجام آزمون‌های مرتبط با دوام بتن در محل این واحد تولیدی رونمایی شد.

مدیرکل استاندارد قم با بیان اهمیت موضوع دوام بتن، گفت: در همین رابطه نقش کنترل کیفیت در ارتقای کیفیت و دوام بتن با توجه به استاندارد‌های ملی ایران به شماره ۲۱۴۷۹ و با عنوان بتن -پیش بینی نفوذ کلرید در بتن سخت شده حاوی سیمان هیدرولیکی با روش مهاجرت سریع -روش آزمون و ۲۰۷۹۳ با عنوان بتن-مقاومت بتن در برابر نفوذ یون کلراید با روش الکتریکی -روش آزمون مورد توجه است.

سماواتی تاکید کرد: در این آزمایش‌ها که با تشدید و تسریع شرایط آزمایشگاهی شبیه سازی شده به شرایط واقعی انجام می‌شود، ارزیابی سریع مقاومت بتن در برابر نفوذ یون کلرید با استفاده از آزمون‌های تسریع شده مهاجرت یون کلرید در بتن، آزمایش نفوذ یون کلرید در بتن و هدایت الکتریکی در شرایط ناپایدار انجام می‌شود.

او گفت: نتیجه این آزمایش‌ها می‌تواند برای طبقه بندی بتن و ملات و سایر مواد پایه سیمانی از لحاظ نفوذ پذیری در برابر یون‌های کلرید مورد استفاده باشد.

مدیرکل استاندارد قم عنوان کرد: امیدواریم با انجام این آزمایش‌ها و نتایج حاصل از آن، شاهد تولید بتن‌های هرچه با کیفیت‌تر و ارتقا سطح ساخت و ساز‌ها باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار