پیشرفت فیزیکی شبکه آبیاری خداآفرین به ۸۶ درصد رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: پیشرفت فیزیکی شبکه آبیاری خداآفرین به ۸۶ درصد رسیده است.

علی حیدری اناری گفت: شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین دارای چهار ناحیه است که فاز اول آن با مساحت ۳۶ هزار و ۷۰۰ هکتار تا پایان امسال تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: طول کانال اصلی این طرح در استان اردبیل ۹۲ کیلومتر است و دارای ۴۵ ایستگاه پمپاژ ۶ سیفون پنج رشته به طول هشت کیلومتر است که سیفون دره رود بعنوان شاهرگ اصلی این طرح تکمیل شده و آماده بهره برداری است.
او با بیان اینکه در حال حاضر پیمانکاران این پروژه (سیفون دره رود) در تمامی جبهه‌های کاری در نواحی چهارگانه فعال هستند، گفت: نواقص نواحی اول و دوم در حال تکمیل است و تا آخر تیرماه امسال به پایان می‌رسد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل یکی دیگر از سازه‌های مهم این طرح را مخزن جعفرآباد عنوان کرد و افزود: این سازه مهم با حجم ۳۰۰ هزار مترمکعب تکمیل شده است.
حیدری اناری با اشاره به اقدامات انجام شده برای تامین برق این طرح بزرگ بیان کرد: تامین برق کل طرح خداآفرین به میزان ۱۵۰ مگاوات از طریق پست فوق توزیع مغان که هم اکنون در حال تست و راه اندازی است، انجام خواهد گرفت.
او ارزش به روز تاسیسات این طرح را بیش از ۱۸۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: تجهیزات مورد نیاز برای تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ و شبکه اصلی از طریق تولیدکنندگان داخلی تامین شده است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
حیدری گفت: طرح شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین با وسعت ۴۳ هزار هکتار در محدوده استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل در دست اجراست که از این میزان ۳۶ هزار و ۷۰۰ هکتار در محدوده استان اردبیل قرار دارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به نقش این شبکه در ارتقای تولید محصولات کشاورزی استان افزود: با تکمیل این شبکه، یک میلیون تن به میزان تولیدات کشاورزی استان اردبیل اضافه شده و گام بلندی در ارتقای امنیت غذایی کشور برداشته خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.