وصول جرایم تعزیراتی در مهاباد ۳۰ درصد افزایش یافت

رئیس اداره تعزیرات حکومتی مهاباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۲ میلیارد ریال بابت جریمه از متخلفان صنفی این شهرستان وصول شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.

جعفر نوری رئیس اداره تعزیرات حکومتی مهاباد با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی وصول جرایم تعزیراتی در این شهرستان، گفت: امسال در بخش کالا و خدمات در مجموع ۴۴۵ پرونده به ارزش ۱۳ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال تشکیل و جرایم آن وصول شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در بخش کالا و ارز ۱۴۰ پرونده به ارزش ریالی ۳۹ میلیارد ریال و در بخش بهداشت و درمان ۱۰ فقره پرونده به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال تشکیل شده است.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی مهاباد بیان کرد: گران‌فروشی، تقلب، کم فروشی، رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و درج نکردن قیمت از عمده تخلفات صنوف ارائه کالا و خدمات بوده و همچنین عمده کالای‌های قاچاق کشف شده هم شامل سیگار، پوشاک و پارچه است.

نوری با بیان اینکه ۳۰ درصد تخلفات بخش کالا و خدمات از طریق گزارش مردم پیگیری و رسیدگی می‌شود، اضافه کرد: شهروندان با مشاهده هرگونه تخلفی اعم از گران‌فروشی، عدم درج قیمت و کم‌فروشی می‌توانند از طریق سامانه اینترنتی ۱۳۵، موضوع را برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی مهاباد اعلام کنند.

وی یادآور شد: امسال ۶ مورد گزارش مردمی دریافت و منجر به تشکیل پرونده شده است.

شهرستان ۲۶۰ هزار نفری مهاباد دارای ۸ هزار واحد صنفی است؛ اصناف بزرگترین بخش اقتصادی این شهرستان را تشکیل می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.