معاون وزیر بهداشت:

۱۷ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم ایجاد شد

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ۱۷ هزار تخت بیمارستانی در دولت آیت الله رییسی در کشور ایجاد شد، گفت: دولت سیزدهم بسیاری از طرح‌ها و مصوبه‌های بهداشتی رها شده را اجرایی کرد.

حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه در آیین افتتاح ۶ طرح بهداشتی و درمانی دزفول در روستای شهید بهشتی این شهرستان افزود: اقدام‌های گسترده‌ای برای توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی طی کمتر از سه سال فعالیت دولت سیزدهم در کشور انجام شده که بخش زیادی از این اقدام‌ها به خوبی معرفی نشده است.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ و ارتقای سلامت در جامعه افزود: بهبود وضعیت اقتصادی، اجتماعی و افزایش رفاه اجتماعی در گرو افزایش بهداشت در جامعه است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت درمان رایگان کودکان زیر هفت سال را یکی از خدمات بزرگ دولت سیزدهم برشمرد و گفت: کار‌های بسیار بزرگی در بخش سلامت در دولت سیزدهم انجام شد که سال‌ها رها شده بودند.

وی افزود: کودکان، آینده کشور هستند و دولت سیزدهم برای رایگان کردن درمان کودکان زیر هفت سال، زیر بار تامین هزینه‌های سنگین اجرای این طرح رفت.

فرشیدی افزوده شدن ۲ واکسن ویروتاویروس و پنوموکوک به سبد واکسیناسیون کشور را از دیگر اقدام‌های مهم دولت سیزدهم دانست و اظهارکرد: این طرح ۱۲ سال پیش توسط کمیته ملی واکسیناسیون تصویب شده بود ولی به دست دولت سیزدهم اجرایی شد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، گفت: ۳۰۰ دستگاه بزرگ تشخیصی و درمانی از جمله سی تی اسکن، ام آر آی و پت اسکن با هزینه سنگین توسط دولت خریداری و در مراکز درمانی کشور به کار گرفته شد.

وی ادامه داد: امروز هیچ شهرستانی در کشو وجود ندارد که حداقل یک دستگاه سی تی اسکن نداشته باشد.

فرشیدی بیان کرد: تا پیش از دولت سیزدهم، به ازای هر چهار تا پنج هزار نفر یک مراقب سلامت در کشور وجود داشت که این رقم در دولت مردمی به یک مراقب سلامت به ازای یک هزار و ۵۰۰ نفر هدف گذاری و تامین اعتبار شد.

وی ادامه داد: مرکز جامع سلامت روستای شهید بهشتی دزفول نیازمند توسعه است که وزارت بهداشت همکاری لازم را برای توسعه این مرکز انجام خواهد داد.

۵۰ طرح بهداشتی در دولت سیزدهم در دزفول آغاز و بهره برداری شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در این آیین گفت: قبل از دولت سیزدهم تنها ۹ طرح نیمه تعطیل در دزفول وجود داشت که با روی کار آمدن دولت سیزدهم ۵۰ طرح در ذیل دانشگاه علوم پزشکی دزفول آغاز شد.

علیرضا خسروپناه با بیان اینکه ۳۰ طرح بهداشتی و درمانی دزفول طی سه سال دولت سیزدهم به بهره برداری رسید، افزود: ۲۰ طرح دیگر نیز بین ۵۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و تا پایان امسال تکمیل می‌شوند.

وی دولت سیزدهم را دولت کار جهادی دانست و ادامه داد: سه مرکز جامع سلامت طی سه سال اخیر در بخش چغامیش دزفول احداث شده و در اختیار مردم قرار گرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهارکرد: تمام دستاورد‌های بهداشتی و درمانی در کشور ثمره انتخاب درست مردم در سال ۱۴۰۰ بود که باید با انتخاب فرد اصلح در انتخابات پیش رو، این مسیر با قدرت بیشتر ادامه یابد.

وی با بیان اینکه ۲۲ هزار خدمت جهادی رایگان طی دولت سیزدهم در دزفول ارایه شد، افزود: معاون وزیر بهداشت در بازدید امروز برای تامین اعتبار لازم به منظور احداث مرکز جامع سلامت روستای دهنوباقر بخش چغامیش قول مساعد داد که تحقق این وعده و خبر خوب به طور جدی دنبال می‌شود.

افتتاح مرکز جامع سلامت روستای شهید بهشتی دزفول اقدام ارزشمند دولت برای اهالی است

بخشدار چغامیش دزفول نیز در این آیین با بیان اینکه بخش چغامیش و روستای شهید بهداشتی در تمام امور فرهنگی، مذهبی و سیاسی سرآمد است، گفت: دولت سیزدهم، دولت محرومان است که در مدت فعالیت خود توانسته اقدام‌های بزرگی در مناطق محروم انجام دهد.

حسین رحیمی ادامه داد: بهره برداری از مرکز جامع سلامت روستای شهید بهشتی یکی از زیرساخت‌های مهم بهداشتی و درمانی است که موجب ارتقای بهداشت در این منطقه می‌شود.

وی افزود: همه مسوولان برای ادامه دادن راه رییس جمهور شهید و خدمت به مردم مسوولیت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار