با هدف آموزش ورزش باستانی و کشتی پهلوانی

۸ هزار دانش آموز در طرح شهید طوقانی آموزش می بینند

رئیس فدراسیون ورزش باستانی و کشتی پهلوانی گفت: هشت هزار دانش آموز در قالب طرح شهید طوقانی آموزش باستانی دیدند.

مهرعلی باران چشمه روز شنبه در مجمع انتخابات هیات ورزش باستانی و کشتی پهلوانی استان همدان با بیان اینکه ورزش زورخانه‌ای نماد هویت و تاریخ ایرانیان است، گفت: رهبرمعظم انقلاب توجه ویژه‌ای به ورزش باستانی دارد و ما باید همه تلاش و کوشش خود را در راستای ارتقای این ورزش داشته باشیم.

 او با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هزار ورزشکار در نقاط مختلف کشور در رشته ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی فعالیت می‌کنند، گفت: شمار ورزشکاران بیمه شده و سازماندهی شده در سامانه این فدراسیون حدود ۳۵ هزار ورزشکار است.

رئیس فدراسیون ورزش باستانی و کشتی پهلوانی گفت: همچنین با اشاره به تفاهم نامه مشترک با آموزش و پرورش افزود: طرح شهید طوقانی برای توسعه ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی با آموزش و پرورش امضاء شده تا از ظرفیت مدارس و دانش‌آموزان برای ترویج و توسعه این ورزش اصیل و ملی استفاده شود.

باران چشمه گفت: بر همین اساس پارسال هشت هزار دانش آموز در نقاط مختلف کشور در قالب طرح شهید طوقانی با آموزش‌های لازم در زمینه ورزش‌باستانی و کشتی پهلوانی آشنا شدند و این روند ادامه دارد.

در پایان این مجمع غلامرضا خاکسار، با کسب ۱۹ رای از مجموع ۲۰ رای ماخوذه برای چهار سال دیگر در ریاست هیئت ورزش باستانی و کشتی پهلوانی استان همدان ابقا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار