پیش بینی معاینه حدود هفت هزار کودک در طرح پیشگیری از تنبلی چشم میبد

رئیس اداره بهزیستی میبد گفت: پیش بینی می‌شود، امسال در طرح پیشگیری از تنبلی چشم حدود هفت هزار کودک ۳ تا ۶ سال معاینه شوند.

سید محسن فلاح رئیس اداره بهزیستی میبد با اشاره به آغاز اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در میبد از خردادماه گفت: این طرح در ۷ پایگاه و موسسات همسو با بهزیستی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۶ هزار و ۲۰۰ کودک ۳ تا ۶ سال درقالب این طرح در شهرستان میبد غربالگری شدند، افزود: امسال هم پیش بینی می‌شود، حدود ۷ هزار کودک در این پایگاه‌ها معاینه شوند.

رئیس بهزیستی میبد افزود: سال گذشته از بین کودکان معاینه شده، ۱۸۰ کودک شناسایی شدند که تنبلی چشم داشتند و برای جلوگیری از تنبلی چشم و نابینایی به چشم پزشک ارجاع داده شدند.

فلاح تصریح کرد: بعد از سنین طلایی ۳ تا ۶ سال، تنبلی چشم قابل جبران نیست و ممکن است به نابینایی منجر شود. وی گفت: خانواده‌ها سعی کنند برای پیشگیری از تنبلی چشم کودکان سه تا ۶ سال خود هرسال، برای معاینه و غربالگری به پایگاه‌های بهزیستی مراجعه کنند. 

عاطفه فلاح کارشناس سنجش بینایی کودکان هم گفت: از اول خرداد تاکنون روزانه ۱۰۰ کودک ۳ تا ۵ سال را در پایگاه‌های محله‌های گوناگون شهر با دستگاه سنجش بینایی معاینه می‌کنیم. وی گفت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم در ۷ پایگاه شهرستان میبد تا دی ماه ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.