اجرای طرح پایش بیماری‌های زنبور عسل در زنبورستان‌های زنجان آغاز شد

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های زنبور عسل دامپزشکی استان زنجان از اجرای طرح پایش و مراقبت بیماری‌های زنبور عسل در زنبورستان‌های استان خبر داد.

امین الله وردی رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های زنبور عسل دامپزشکی استان زنجان گفت: در راستای رصد و پایش بیماری‌های زنبور عسل در استان، اداره‌کل دامپزشکی زنجان اجرای طرح پایش و رصد بیماری‌های زنبور عسل را در زنبورستان‌ها آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح از ابتدای تیر امسال آغاز شده است و تا اواسط مرداد ماه ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: طبق برنامه ریزی ها، زنبورستان های موجود در هشت شهرستان بازدید و پایش خواهند شد.

به گفته این مسئول، طرح پایش با هدف بررسی و شناسایی میزان آلودگی کندوها به انواع بیماری‌ها به خصوص بیماری‌های انگلی زنبور عسل اجرا می‌شود.

الله وردی افزود: به منظور رهگیری وضعیت بهداشتی کلونی‌های زنبور عسل نمونه‌گیری توسط کارشناسان دامپزشکی انجام و نمونه‌های دریافت‌شده برای بررسی به آزمایشگاه مرجع اداره‌کل استان زنجان ارسال می‌شود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای زنبور عسل دامپزشکی زنجان گفت: زنبورهای عسل، اغلب از آفات و بیماری‌های مختلف رنج می‌برند که برخی از آن‌ها جزئی بوده و حتی پس از گسترش، قابل مدیریت هستند اما برخی دیگر از بیماری‌ها اگر مورد توجه قرار نگیرند، ویرانگر هستند و می‌توانند صدمات جبران‌ناپذیری به کلونی زنبور وارد کنند.

وی تاکید کرد: ضرورت دارد همه زنبورداران استراتژی کنترل آفات و بیماری‌ها را با کمک گرفتن از کارشناسان مجرب این صنعت در زنبورستان خود اعمال کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.