عبور بیش از ۴۳ میلیون خودرو از محور‌های مواصلاتی استان یزد در سال جاری

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، از تردد ۴۳ میلیون و ۵۹۰ هزار وسیله نقلیه در محور‌های مواصلاتی استان یزد طی سال جاری خبر داد.

محمد رستگاری  مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان یزد اظهار کرد: بر طبق آمار‌های مرکز مدیریت راه‌های استان یزد، سیستم‌های تردد شمار جاده‌ای موجود در سطح راه ها، در خردادماه سال جاری تعداد ۱۴ میلیون و ۵۲۰ هزار را برای میزان تردد‌های این استان به ثبت رسانده‌اند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد نیز تعداد وسایل نقلیه عبوری از محور‌های مواصلاتی استان (به‌صورت تقریبی) ۴۳ میلیون و ۵۹۰ هزار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رستگاری خاطرنشان کرد: در خردادماه بیشترین سفر از محور‌های مواصلاتی استان یزد به مقاصد اصفهان، فارس و قم بوده است. ضمن اینکه عنوان پرترددترین محور‌ها در بازه زمانی فوق نیز متعلق به محور‌های مهریز - یزد، یزد - مهریز و یزد - تفت است.

 وی ادامه داد: تردد بین استانی در خردادماه ۱۴۰۳ نسبت به ماه گذشته ۱۱ درصد و نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد. ضمن اینکه از ابتدای خردادماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته به میزان ۳۹ درصد سهم تردد وسایل نقلیه غیربومی در استان کاهش داشته است.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، تصریح کرد: متوسط سرعت خودرو‌های عبوری در راه‌های استان طی خردادماه، ۷۶ کیلومتر بوده که در محور‌های یزد - مهریز و بالعکس و منشاد - مهریز بالاترین سرعت به ثبت رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.