فواید خوردن پنیر

پنیر یک فرآورده لبنی است که غنی از کلسیم بوده و برای درمان بسیاری از بیماری‌ها توصیه می‌شود.

پنیر یک فرآورده لبنی است که طرفداران بسیاری دارد. ایرانی‌ها در وعده صبحانه از ترکیب نان، پنیر و گردو بسیار استفاده می‌کنند و علاقه شدید به خوردن آن دارند. پنیر‌ها انواع مختلفی دارند که پزشکان و کارشناسان تغذیه توصیه می‌کنند از انواع کم‌چرب و کم‌نمک آنها استفاده شود تا بدن دچار برخی عوارض نشود. در دنیا انواع بسیاری از پنیر موجود است، اما مردم ایران بیشتر تمایل به خوردن پنیر‌های لیقوان، موزارلا، فتا و دانمارکی دارند. شایعات بسیاری در رابطه با مصرف پنیر وجود دارد و بسیاری گمان می‌کنند که این فراورده لبنی برای سلامتی مضر است؛ درحالی‌که پنیر خواص بی‌شماری دارد.

جالب است بدانید که پنیر به دلیل داشتن سلنیوم و اسید لینولئیک که خاصیت ضد سرطانی دارد می‌تواند از بروز سرطان جلوگیری کند. همچنین مواد معدنی و ویتامین B موجود در پنیر مانع رشد سلول‌های سرطانی در بدن می‌شود. پنیر همانند شیر منبع غنی از پروتئین است که در ترویج فشارخون پایین، افزایش مواد معدنی و همچنین تأمین انرژی بدن بسیار مؤثر است.

تاثیر مثبت مصرف پنیر در درمان اوتیسم و آب مروارید

محققان دریافته‌اند که پنیر منبع غنی ویتامین A است درنتیجه برای سلامتی چشم‌ها، رفع آسیب‌های پوستی و عفونت‌های تنفسی بسیار مفید است. همچنین پنیر به دلیل داشتن ریبوفلاوین یا همان ویتامین B ۲ برای درمان اوتیسم، آب‌مروارید و میگرن نقش بسزایی دارد. از سوی دیگر وجود روی در فراورده پنیر به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

اگر می‌خواهید استخوانی قوی داشته باشید، در وعده صبحانه پنیر بخورید؛ زیرا پنیر به دلیل داشتن کلسیم و پروتئین، بهترین منبع برای بهبود سلامت استخوان‌ها است. تحقیقات نشان می‌دهد که پنیر منبع غذایی مناسبی برای تولید ماهیچه است، زیرا از پروتئین غنی بوده و تولید ماهیچه می‌کند.

توجه به زیبایی و سلامت دهان و دندان از سال‌های دور خواست و نیاز انسان بوده بنابراین یکی از راه‌های طبیعی که می‌توان با استفاده از آن دندانی سالم و محکم داشت، پنیر است. از سوی دیگر وجود کلسیم و فسفر در پنیر می‌توانند باکتری و اسیدلاکتیک را در دهان کشته و به حفاظت از مینا دندان کمک کنند.

حل مشکل بی‌خوابی با خوردن پنیر

مطالعات علمی بیانگر این است که خوردن پنیر موجب کاهش حساسیت و آلرژی‌های فصلی می‌شود. همچنین بیان این نکته مهم و ضروری است که پنیر مشکل بی‌خوابی را حل می‌کند. پنیر به دلیل داشتن آمینواسیدی به نام تریپتوفان می‌تواند موجب ارتقا خواب بهتر و کاهش سطح استرس در بدن شود.

منبع: آنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار