۴۴ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شد

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: ۴۴ درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شده و انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر باقی مانده وجه گندم خریداری شده واریز شود.

عطااله هاشمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: براساس آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم با ارزش ۹۶ همت از کشاورزان ۲۸ استان کشور خریداری شده است.

به گفته او، میزان خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵۰ هزار تن معادل ۷ درصد رشد داشته است.

هاشمی از پرداخت ۴۴ درصد مطالبات گندمکاران خبر داد و گفت: بنابر آمار تاکنون ۴۰ همت از مطالبات کشاورزان پرداخت شده و ۵۶ همت معادل ۵۶ درصد وجه گندم خریداری شده به حساب کشاورزان واریز نشده است.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که میزان تولید گندم به ۱۴.۵ میلیون تن و خرید تضمینی ۱۱.۵ تا ۱۲ میلیون تن برسد که براین اساس نیازی به واردات نداریم.

به گفته او، علی رغم پیگیری های مکرر و وعده وعیدهای متعدد سازمان برنامه و بودجه و سازمان هدفمندی یارانه ها مبنی بر پرداخت مطالبات کشاورزان و تسویه حساب با کشاورزان در هفته گذشته، این امر محقق نشد.

هاشمی درباره آخرین پیگیری ها برای اعلام قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جدید گفت: جلسات کمیسیون تخصصی برای نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی برای سال زراعی جدید در مرکز پژوهش های وزارت جهاد برگزار و نرخ تمامی محصولات قطعی شد که پس از بررسی در کمیسیون تخصصی شورا، به صحن می رود. اما انتظار می رود که حداقل به اندازه تورم، نرخ گندم افزایش یابد.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار