۲۷ ورزشکار از سمنان عضو تیم ملی هستند

مدیرکل ورزش و جوانان سمنان گفت: ۱۳۱ ورزشکار از این استان در دولت سیزدهم به اردوی تیم ملی دعوت شدند و ۲۷ نفر به عضویت تیم ملی درآمدند.

محمدتقی علوی مدیرکل ورزش و جوانان سمنان گفت: ورزشکاران سمنان در رشته‌های مختلف ورزشی از جمله دوچرخه‌سورای، هندبال، بسکتبال، فوتسال، هاکی، بدمینتون، ووشو، پرورش اندام و بدنسازی، موفق به مدال‌آوری و یا عضویت در تیم ملی شدند.

وی ادامه داد: بیش از ۵۰ تیم ورزشی از استان سمنان در رده‌های سنی مختلف اعم از پایه، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسال در لیگ‌های کشور حضور دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان سمنان بیان کرد: با ورزشکاران قهرمان و ستاره کشور اهل استان سمنان برای باشگاه‌داری و قهرمان‌پروری در این استان حال رایزنی هستیم، اما موفقیت در این ایده نیازمند همراهی بخش‌های خصوصی، خصولتی و اصناف برای حمایت مالی است.

مدیرکل ورزش و جوانان سمنان گفت: باشگاه‌داری در فرهنگ ورزش این استان باید تقویت شود، یکی از ضعف‌ها و موانع بزرگ در شکوفایی و پیشرفت ورزش استان کم‌رنگ بودن نقش بخش خصوصی و خصولتی در حمایت مالی و اسپانسری ورزش‌ است.

استان سمنان ۵۰ هیات ورزشی دارد که از این تعداد ۴۷ هیات زیر نظر مستقیم اداره‌کل ورزش و جوانان استان فعال است و مجمع‌ این هیات‌ها به طور منظم برگزار می‌شود.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۴۵ هزار و ۸۱۶ خانوار روستایی با جمعیت بیش از ۱۴۱ هزار نفر در ۵۴۹ روستا و آبادی استان زندگی می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.