گازرسانی به نیروگاه‌های خراسان رضوی افزایش یافت

مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: بیش از یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون مترمکعب گاز در بهار امسال تحویل نیروگاه‌های استان شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته معادل ۶.۶ درصد بیشتر است.

حسن افتخاری گفت: در بهار امسال ۲۶۴ میلیون مترمکعب گاز به بخش صنایع و فولاد و یک میلیارد و ۴۲۲ میلیون مترمکعب گاز نیز به بخش خانگی، تجاری و صنایع جزء استان خراسان رضوی تحویل داده شده است که به ترتیب در بخش فولاد ۳.۵ و در بخش خانگی و عمومی شاهد رشد ۱۸.۸ درصدی هستیم.

وی ادامه داد: در این مدت ۱۶۷ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در بخش حمل و نقل و ۱۵۴ میلیون مترمکعب گاز نیز در بخش صنایع و سیمان استان خراسان رضوی مصرف شد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۲ تفاوت چشمگیری ندارد.

مدیر عامل شرکت گاز استان خراسان رضوی اظهار کرد: بیشترین میزان گازرسانی در بهار امسال به نیروگاه های استان در خرداد ماه امسال با رقمی افزون بر ۴۸۳ میلیون مترمکعب ثبت شد که نسبت به خرداد پارسال ۳۶ میلیون متر مکعب بیشتر است.

وی با اشاره به پویش مردمی سازی مصرف گاز به عنوان یکی از ابتکارهای خراسان رضوی در حوزه بهینه سازی مصرف گاز طبیعی بیان کرد: اجرای این طرح موجب صرفه جویی گاز در بخش خانگی و تخصیص ۲۵ درصد گاز بیشتر به بخش صنعت در زمستان سال گذشته شد.

افتخاری گفت: همراهی مردم در حوزه صرفه جویی انرژی می تواند زمینه ساز رشد و آبادانی کشور و تحقق شعار سال با محور جهش تولید شود.

شرکت گاز خراسان رضوی به بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک شهری و روستایی خدمت رسانی می‌کند.

برچسب ها: گازرسانی ، نیروگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.