ساخت فیلم سینمایی هم رزم شهید سلیمانی در مراحل پایانی است

دبیر کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت گفت: ساخت فیلم سینمایی درباره شهید پورجعفری به عنوان همرزم و یار شهید حاج قاسم سلیمانی در مراحل پایانی است.

حجت‌الاسلام علی شیرازی روز شنبه و در آیین اجلاسیه کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت در رواق دارالمرحمه حرم مطهر رضوی افزود: همچنین ۱۵ قسمت فیلم درباره سردار شهید سلیمانی ساخته شده و پنج کتاب صوتی هم به تولید رسیده است.

وی با شاره به فعالیت های هنری صورت گرفته درباره شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت ادامه داد: کمیته هنری این کنگره تاکنون ۲۷ فیلم را تدوین کرده است، همچنین سریال مرزهای عاشقی درباره شهدای مدافع حرم از شبکه‌های متعدد سینما پخش شده است.

دبیر این اجلاسیه اظهار کرد: در گام اول کنگره شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت ۱۶۵ عنوان کتاب تنظیم شد که ۵۷ عنوان آن تدوین و به چاپ رسیده است.

او گفت: از این مجموعه کتاب‌ها، هشت عنوان در خصوص سردار شهید قاسم سلیمانی، چهار عنوان درباره فرماندهان مدافع حرم و ۱۴ عنوان دیگر نیز سرگذشت‌نامه رزمندگان و فرماندهان مدافعان حرم است.

حجت‌الاسلام شیرازی ادامه داد: چهار عنوان دیگر روایت رزمندگان محور مقاومت، ۱۲ عنوان خاطرات همسران شهید جبهه مقاومت، یک یادداشت، سه دفتر شعر و یک کتاب پژوهشی تالیف شده است.

وی بیان کرد: پنج عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان چاپ شده، است. همچنین از مجموع تالیفات صورت گرفته، ۲۷ عنوان به چندین زبان زنده دنیا شامل عربی، فرانسوی، روسی و ترکی استانبولی ترجمه شده و چند عنوان دیگر نیز در دست ترجمه است.

دبیر کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت اظهار کرد: از بین این عناوین، ۲ عنوان در جایزه جلال، ۶ عنوان در جشنواره پاسداران اهل قلم، ۱۲ عنوان در جایزه شهید حاج حسین همدانی و چهار عنوان در کتاب سال دفاع مقدس حائز رتبه و مقام‌هایی شده اند.

وی گفت: سرآغاز این اجلاسیه در روز دوم فرودین سال ۱۳۹۸ و توسط شهید حاج قاسم سلیمانی رقم خورد و در ادامه این مسیر مقدمات این کنگره بین المللی فراهم شد.

حجت الاسلام شیرازی افزود: پس از شهادت سردار دلها برپایی این اجلاسیه و کنگره بین المللی یه صورت شبانه روزی و با قوت دنبال شد.

وی ادامه داد: تاکنون سه یادواره درخصوص شهدای مدافع حرم در مازندران، کرمان و خوزستان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.